به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به نامگذاری سال 97 از سوی مقام معظم رهبری به نام سال حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: انتظار ما از مسئولان این است که گزارش دهند که در طول یک سال گذشته برای گسترش و حمایت از تولید داخلی چه اقداماتی صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: امروز دشمنان بر روی افکار مردم ایران کار می کنند، لیکن مردم ما آگاه هستند و دشمنان را ناکام گذاشته اند.
حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به 22 اسفند روز شهدا اشاره کرد و اظهار داشت: امنیت و آرامش امروز کشور ما مدیون خون شهدا و صبوری خانواده هایشان است، شهدا نماد عزت، شرف و ذلت ناپذیری ملت ایران هستند.
وی ادامه داد: این خیال خامی است که دشمنان فکر کنند ملت ایران را مجبور به عقب نشینی و دست برداشتن از آرمان های خود بکنند.
امام جمعه کرج گفت: ملت ایران برای انقلاب خود شهید داده و پیکرهای مطهر شهدا در حال بازگشت به وطن است .
وی افزود: دشمنان اسلام باید بدانند که برای دفاع از وطن و مقابله با توطئه ها هنوز جوانان این مرز و بوم کیلومتر ها خارج از مرز به دفاع از حرم و حریم می پردازند.
امام جمعه کرج گفت: ملتی که از مکتب شهادت درس می گیرد از توطئه های دشمنان هراس ندارد و هیچگاه عقب نشینی نخواهد کرد.
حسینی همدانی افزود: چقدر کم عقلند برخی که از روی عناد با خانواده شهدا ارزش های شهید و شهادت را کم جلوه می دهند، گویی نمی دانند که هر چه عزت، پیشرفت و رشد در تمام زمینه ها امروز داریم را مدیون خون همین شهدا و صبوری خانواده هایشان هستیم.
وی ادامه د اد: تا این روحیه در جوانان و ملت ما وجود دارد هیچ کشوری خیال تهاجم نظامی به ایران اسلامی را در سر نمی تواند بپروراند.
امام جمعه کرج گفت: هیچ قدرتی نمی تواند سخن از براندازی کشورمان به زبان براند زیرا ملت ایران ه زیر بار ذلت نمی رود و برای عزت و استقلال خود هزاران شهید تقدیم کرده است.
حسینی همدانی به مسئولان توصیه کرد که بیش از پیش به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه کرده و در مقابل دشمنان هوشیار باشند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال 95 اشاره کرد و گفت: برخی از دوستان کلماتی را بر زبان می آورند که تبعاتی دارد، معلوم نیست که به تبعات سخنانشان توجه دارند یا خیر؟.
امام جمعه کرج افزود: آن مسئول اروپایی که به ما می گوید اگر برجام نبود امروز ایران درگیر جنگ بود، این دروغ محض است، جنگ واقعی جنگ فرهنگی است که اگر در برابر دشمنان خود را ضعیف نشان دهیم در واقع آنها را علیه خودمان تقویت کرده ایم.
حسینی همدانی افزود: خواسته دشمنان نابودی ما است، اما ملت ایران با تبعیت از مقام معظم رهبری و با تلاش مضاعف و روی آوردن به تولید داخلی و استفاده از توان متخصصان داخلی در این جنگ اقتصادی پشت دشمنان را به خاک خواهند مالید.
وی در ادامه با بیان اینکه انتظار ما از مسئولان این است که هر چه بیشتر به خانواده های معظم شهدا رسیدگی کنند، اظهار داشت: مسئولان این کار را از روی شوق انجام دهند و نه از روی وظیفه، وقتی از برخی خانواده های شهدا می پرسیم آخرین بار مسئولان چه زمانی به سراغ شما آمدند گاهی جواب هایی می شنویم که تاآخر مجلس سکوت می کنیم.
امام جمعه کرج در عین حال گفت که امروز استاندار البرز، تکریم شهدا و مشکلات خانواده های معظم شهدا را پیگیری می کنند لیکن باید مسئولان و دستگاه های اجرایی را برای سرکشی بیشتر از این خانواده ها موظف کنند.
حسینی همدانی با بیان اینکه تکریم شهدا و بزرگداشت خانواده های آنها امری لازم است خاطر نشان کرد: این اقدام ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تربیت نیروهای خالص و انقلابی است.
نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود:انسان های خالص ، انقلابی و تربیت شده مکتب شهدا در برابر هجمه های دشمنان می توانند بایستند، چرا که اقتصاد امروز ما چنین تربیت هایی می خواهد.
وی گفت: اگر بر روی حرکت راهیان نور تاکید می شود به این دلیل است که در افراد تحول و حرکت ایجاد می کند، این معجزه خون شهدا است که زمانی که قدمگاه و جایگاه به شهادت رسیدن شهدا را می بینند چنان تحولی در افراد ایجاد می شود که برگزاری ساعت ها جلسه و نشست چنین تاثیری ندارد.
حسینی همدانی افزود: دشمنان به دقت در حال تلاش هستند تا این سرمایه را با زبان های مختلف و با کنوانسیون ها و دنیاپرستی از ما بگیرند.
وی گفت: دشمنان می خواهند کسانی را که قائل به برقراری ارزش ها هستند را تروریست بنامند.
امام جمعه کرج با بیان اینکه حزب الله لبنان، سپاه پاسداران و بسیج مردمی را تروریست می نامند ، افزود: مسئولان در چنین عرصه ای باید دستورات مقام معظم رهبری را هر چه بیشتر عملیاتی کرده و آن وقت است که آثار روشن آن را به خوبی خواهند دید.
وی در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب بیان داشت: این بیانیه چراغ راه چهل ساله است و برای تنظیم بند بند آن از سوی رهبری معظم انقلاب ساعت ها وقت گذاشته شده و دقیق است، همه باید کتابچه گام دوم انقلاب را در جیب هایشان داشته باشند چرا که جواب روشنی است برای کسانی که خسته شده اند و دم از تسلیم می زنند.
حسینی همدانی ادامه داد: در این بیانیه از جبران خطاها گفته شده که از مهم ترین آنها کنار رفتن مدیران لیبرال، تکنو کرات و افراد خنثی و بی دغدغه است، مسئولانی که جلسات بی ثمری برگزار می کنند و با بی فکری اجازه غیرت زدایی، غیرت سوزی در برنامه های مختلف را می دهند.
وی با بیان اینکه گام دوم انقلاب باید تبدیل به گفتمان شود، اظهار داشت: مسئولانی که جلوی خلاقیت فکری و نوآوری علمی جوانان را می گیرند و کعبه آمال شان غرب است، برای این افراد باید فکری شود که در بیانیه گام دوم به آن پرداخته شده است.
نماینده ولی فقیه در البرزگفت: عده ای گمان می کنند که امروز مردم دچار مشکلات اقتصادی شده و غیرت دینی خود را نیز از دست داده اند.
وی ادامه داد: این افراد باید بدانند که سخت در اشتباه هستند زیرا اگر نیاز باشد مردم با تمام توان و اراده وارد عمل شده و از ارزش های دینی و انقلابی خود دفاع می کنند.
حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخاب حجت الاسلام رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: مطالبی که مقام معظم رهبری در حکم انتصاب ایشان بیان فرمودند حائر اهمیت است که اگر انجام بپذیرد نفس تازه ای در قوه قضاییه ایجاد می شود.
وی افزود: امید داریم با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و همتی که در رئیس جدید قوه قضائیه وجود دارد گام های بلندی برای مبارزه با فساد و اجرای هر چه بیشتر عدالت در کشور برداشته شود.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.