محرمعلی الهویی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: درچهارمین نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی البرز از حمایت ابوالقاسم پالیزگیر فرماندار ساوجبلاغ تجلیل شد.
وی بیان داشت: شهرستان ساوجبلاغ فعال ترین و عالی ترین شهرستان در حوزه سوادآموزی در بین نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش در این استان است.
وی با اشاره به اینکه در 2 سال اخیر ساوجبلاغ برترین و فعال ترین حوزه سواد آموزی دراستان بوده است ، خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه ریزی و حمایت بیشتر شاهد برچیده شدن سایه شوم بی سوادی در این شهرستان باشیم.
وی تصریح کرد: در سال جاری، اداره سواد آموزی آموزش و پرورش ساوجبلاغ بیش از یک هزار و 100 نفر از افراد کم سواد و بی سواد را در این شهرستان تحت پوشش کلاس های سوادآموزی قرار داده است.
وی اضافه کرد: در راستای تعمیق سواد و نهادینه سازی سوادآموزی نیزاقدام به برگزرای بیش از 20 عنوان کارگاه مهارتی و حرفه آموزی کرده است.
الهویی در ادامه به تدوین22 برنامه برای شتاب بخشی سواد در البرز پرداخت و ادامه داد: از سال گذشته توافق نامه شتاب بخشی فعالیت های سوادآموزی سال 96 البرز در قالب 22 برنامه به اجرا درآمده تا دامنه خدمات کیفی سواد به جامعه هدف در این استان عملیاتی شود.
وی با بیان اینکه این توافق نامه به امضای مدیران آموزش و پرورش نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش البرز رسیده است، یاد آور شد: در برنامه شتاب بخشی سواد بر تدوین برنامه عمل­ و تقویم اجرایی برای ریشه کنی بی­سوادی با هدایت شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان و براساس سیاست ها و اسناد بالادستی منطبق با شرایط منطقه و نیازهای جامعه هدف تاکید شده است.
وی نظارت بر روند تشکیل کلاس های دوره های مختلف سوادآموزی و ثبت نام سوادآموزان در سامانه جامع سوادآموزی ، بازدید از کلاس­های دوره های مختلف سوادآموزی را از دیگر برنامه های شتاب بخشی سواد در البرز برشمرد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.