«22اسفندماه روز شهدا نامگذاری شده است.»
ابراهیم طاهرنژاد روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بزرگداشت و تکریم شهید در جامعه یعنی بزرگداشت و تکریم فرهنگ شهادت.
وی اظهار داشت: خون شهدا، انقلاب اسلامی را بیمه کرده و بزرگداشت روز شهید رسالتی ارزشمند برای پاسداری از خط سرخ شهادت و ره‌آوردهای شهیدان برای عزت و سربلندی کشور است.
وی گفت: عزت و اقتدار جمهوری اسلامی در دنیای امروز به برکت خون پاک و مطهر شهیدانی است که با حرکت در ولایت و بصیرت خود تا پای جان در مقابل زورمداران ایستادند و نام خودرا تا ابد در تاریخ ماندگار کردند.
طاهرنژاد در ادامه با اشاره به رسالت بزرگ جامعه نسبت به خون‌های شهدا، افزود: تکریم و تعظیم شهدا و عمل به وصایای آنان، نشانه احساس مسئولیت در قبال خون این عزیزان است.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری بیش از 100 برنامه متنوع به مناسبت ایام بزرگداشت روز شهدا، گفت: غرس نهال به یاد شهدا، مراسم کوه‌پیمایی به یاد شهدا، تجلیل از خادمان شهدا، تبلیغات محیطی، دیدار و تکریم از خانواده‌های معظم شهدا و پخش و اکران فیلم‌های با محوریت ایثار و شهادت از جمله این برنامه ها است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز افزود: مکاتبه با دستگاه‌های اجرایی جهت اجرای برنامه‌های متنوع با محوریت 22 اسفند، برگزاری مراسم‌های یادبود شهدا و یادواره‌های شهدا، اجرای مسابقات ورزشی به نام شهدا و روز شهدا، برگزاری مسابقه‌های فرهنگی مختلف و نواختن زنگ ایثار نیز از دیگر این برنامه ها می باشد.
وی اضافه کرد: برپایی میز خدمت، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، جشنواره شعر وطن، جشنواره نامه‌ای به یک شهید توسط دانش آموزان شاهد و ایثارگر، غبارروبی مزار مطهر شهدا توسط دانش آموزان شاهد و ایثارگر، ارسال پیامک صوتی به جامعه‌ی هدف، پخش مصاحبه‌های رادیویی و تلویزیونی و ده‌ها برنامه‌ی متنوع دیگر نیز از دیگر برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا در جهت بزرگداشت این روز مقدس است.
طاهرنژاد در پایان با تأکیدبر اینکه ما مدیون خون‌های شهدا هستیم، افزود: کمک به برگزاری مراسم‌های بزرگداشت روز شهدا و حضور در این مراسم‌ها تجدید بیعتی دوباره با شهدا در راستای تحکیم ارزش‌های نظام اسلامی و وحدت بیشتر است تا در چهل‌سالگی انقلاب به دشمنان نشان دهیم پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌ایم و از خون شهدا پاسداری می‌کنیم.
22 اسفند ماه روز تاسیس بنیاد شهید و انقلاب اسلامی به عنوان روز شهید نیز نامگذاری شده است.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.