به گزارش ایرنا، علی اکبر ندرلو روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به شناسایی، کشف و پلمب واحد های تولیدی و فروشگاه های متخلف عرضه کود شیمیایی، گفت: در اجرای پایش های ادواری از این مراکز، 6 مرکز متخلف شناخته شدند.
وی ادامه داد: به منظور نظارت، کنترل و بازرسی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه کود های کشاورزی دراستان البرز، کمیته نظارت و کنترل استان اقدام به پایش های ادواری کرده است.
ندرلو اظهار داشت: در پایش های ادواری سه فروشگاه توزیع غیر مجاز کودهای کشاورزی در سطح شهرستان کرج و همچنین سه واحد غیر استاندارد تولید کود در شهرک صنعتی اشتهارد شناسایی و کشف شد.
وی گفت: با هماهنگی مقام قضایی نسبت به پلمب واحد های متخلف اقدام شد و حدود 150 الی 200 تن کود کشف شده برای کنترل کیفی به انبار های سازمانی ارسال شد.
ندرلو از کشاورزان استان البرز خواست که با توجه به آنالیز نامطلوب برخی از کود های مکشوفه از تهیه هر گونه کود کشاورزی از واحد تولیدی یا فروشگاه های غیر مجاز خودداری کنند.
وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در امر نظارت، کنترل و بازرسی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه کود هیچگونه مماشاتی نداشته و طی هماهنگی با مدیر کل تعزیرات حکومتی استان برابر ضوابط قانونی با افراد متخلف و سود جو در این خصوص برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.
در سال زراعی جاری 18 هزار تن کود شیمیایی از طریق 10 کارگزاری رسمی بین کشاورزان البرزی توزیع می شود.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.