اصغر بیات روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اعزام این تسهیلگران به منظور توانمندسازی جوامع محلی است که در اجرای آن اطلاعات آماری روستاهای هدف اعم از تعداد سکنه به تفکیک جنسیت، میانگین سنی، سواد، بررسی و مطالعه شرایط اقتصادی و اجتماعی منطقه جمع آوری می شود.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی البرز گفت: شناسایی نیازها آبخیزنشینان و اولویت بندی خواسته های آنان از دیگر اهداف طرح توانمند سازیجوامع محلی است.
وی تصریح کرد:با توجه به موفقیت آمیز بودن اجرای عملیات بیومکانیکی آبخیزداری در برخی از حوزه ها و زیرحوزه های هدف، شاهد پیشگیری از وقوع خسارات جانی و مالی ناشی از وقوع بلایای طبیعی اعم از سیل، زمین لرزه و رانش زمین بوده ایم.
بیات افزود: خوشبختانه تاکنون آبخیزداری توانسته است جایگاه خودش را در سطح استان تثبیت کند لیکن پایداری طرح های آبخیزداری باید دنبال شود.
وی گفت: جذب مشاکت مردمی در طرح های آبخیزداری ، رسیدن به اشتغال پایدار، بهبود و توسعه وضعیت کشاورزی، باغداری، دامداری و صنایع دستی از دیگر فعالیت های تسهیلگران می باشد.
ظرفیت سازی و توان افزایی فعالیت های اجرایی، بازدید میدانی، نشست با مسئولان محلی، برگزاری کارگاه های اعتمادسازی و توجیه پروژه، جمع آوری اطلاعات و برگزاری کارگاه نیازسنجی و اولویت بندی نیازها از جمله وظایف تسهیلگران است.
همچنین تقویت و ساماندهی تشکل های محلی از دیگر برنامه های تسهیلگران است.
در استان البرز 6 نفر تسهیلگر فعالیت می کنند که سه نفر از آنان دانش آموخته رشته منابع طبیعی و سه نفر نیز از پرسنل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز هستند.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.