عبدالرسول عمادی روز شنبه در حاشیه بازدید از طرح ویژه مدرسه در البرز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیاز به اجرای برنامه تعالی دارد و نباید آن را به چند برنامه محدود کرد.
وی گفت: تا قبل از سال 90 یک نظام آموزشی بر مبنای طرح های گذشته اجرا شد و تعریف مشخصی از معلم و مربی وجود نداشت.
عمادی اضافه کرد: این سند به مدت 10 سال توسط صاحب نظران بزرگ تعلیم و تربیت ایران تدوین شد و نظام اجرایی سند را مشخص کرد.
وی یادآور شد: این سند مانند هر سند راهبردی دیگری دارای 2 حوزه بزرگ توانمند سازی و نتایج است.
وی ادامه داد: سند تحول بنیادین دارای 6 ساحت است که باید در آن به تمام این ساحت ها و زیرنظام ها پرداخته شود.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه استعداد دانش آموزان باید شناسایی و شکوفا شود، افزود: استعدادهای دانش آموزان در تمام ساحت ها باید شکوفا شده و به صورت متوازن رشد کنند.
عمادی بیان کرد: در این راستا مدیریت راهبردی و مطلوب، تجهیزات و نظام ارزشیابی درست و توانمندسازی مورد نیاز است.
وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان در مدارس در کنار آموختن علم نیاز به مهارت آموزی نیز دارند که در سند تحول بنیادین به این بخش توجه زیادی شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته 120 مدرسه در طرح تعالی مدیریت در کشور ممتاز شناخته شد، اظهارداشت : در سال تحصیلی جاری تمام مدارس متوسطه تحت پوشش طرح تعالی قرار گرفتند.
وی مهمترین برنامه کاری آموزش متوسطه را اجرا و پیگیری برنامه های این طرح دانست و اضافه کرد: این برنامه بازتاب و ترجمه سند تحول بنیادین در مدرسه است و امیدواریم برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی آن به خوبی انجام شود.
عمادی با اشاره به لزوم اجرایی شدن برنامه هدایت 50 درصدی دانش آموزان برای رشته های فنی و حرفه ای، گفت: به همین منظور در ماه های اخیر جامعه خیرین برای تجهیزهنرستان ها در کشور تشکیل شد و امیدواریم بخش عمده ای از منابع خیریه به این سمت هدایت شود.
وی گفت: در بودجه سال 98 اعتباری خوب برای تجهیزات آموزش و پرورش در نظرگرفته شده که بخشی از آن برای تجهیزهنرستان ها هزینه خواهد شد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.