به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی روز شنبه در آستانه هفته منابع طبیعی و درختکاری در دیدار با مدیر کل و مسئولان منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز افزود: در آموزه های دینی ما به موضوع فرهنگ سازی برای حفاظت از طبیعت بسیار تاکید شده است.
وی اظهار داشت: در آیات و روایات بارها و بارها به مشارکت مردم در زمینه حفاظت از طبیعت تاکید شده است و همه می دانیم اگرمشارکت مردم در زمینه حفاظت از منابع طبیعی محقق شود نگرانی بابت تهدیدها برای آب و خاک برطرف می شود.
وی ادامه داد: درختان زمینه ساز حیات بشر هستند و خداوند و بزرگان دین ما با عنایت به اهمیت حیات در زندگی بارها وعده پاداش در آخرت داده اند تا مردم برای حفظ و احیای درختانی که به ادامه حیات انسان ها کمک می کنند کوشا باشند.
امام جمعه کرج تاکید کرد: هرچیزی که خداوند خلق کرده نمونه دیگری ندارد و ویژگی های آن منحصر به فرد می باشد از جمله آن درختان هستند که همگی نشان از عظمت خدای متعال دارند.
وی از جمله گونه های منحصر به فرد از درختان را درخت ارس عنوان کرد که نمادی برای البرز با قدمت سه هزار ساله است.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه طبق یافته های علمی هر انسان روزانه 16 لیتر اکسیژن نیاز دارد، گفت: با توجه به نیاز انسان به این میزان از اکسیژن لازم است تا هر فرد خود به نگهداری درخت و درختکاری اهمیت دهد.
وی با تاکید به این موضوع که باید نقاط قوت و ضعف را شناسایی و در تقویت و رفع آن ها بکوشیم، توصیه کرد که از منابع زیرساختی خود که همان منابع خدادادی هستند کوشا باشند.
حسینی همدانی توصیه کرد که به موضوعاتی که باید در شورای فرهنگ عمومی باید مورد توجه قرار گیرد در قالب طرح مشخص از طرف اداره منابع طبیعی اعلام تا ضمن طرح، شورا و بررسی ادامه مراحل برای اجرا پیگیری شود.

***نماینده ولی فقیه در البرز همیار طبیعت شد
نماینده ولی فقیه در استان البرز با اعلام عضویت در گروه همیاران طبیعت کرد: پیوستن به این گروه مردمی افتخار من است که همگی آحاد جامعه و مسئولان در پیوستن به این گروه اقدام کنند تا همه در حفاظت از انفال کوشا باشیم.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.