مدیر کل کتابخانه های عمومی البرز در حاشیه برگزاری اختتامیه این جشنواره در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، جشنواره رویش جوانه‌های امید و اختتامیه اولین جشنواره نقاشی کودک و نوجوان با موضوع «حمایت از کالای ایرانی» برگزار شد.
احمد علی هراتی افزود: پس از پایان یافتن زمان اعلام شده برای ارسال نقاشی هشت هزار و 621 برگه از تمامی کتابخانه های عمومی استان، سازمانها، و ارگانهای شرکت کننده در جشنواره جمع آوری و به دبیرخانه جشنواره در اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز ارسال شد.
وی اضافه کرد: با هدف اولویت بندی بهترین آثار به دلیل متفاوت بودن جوایز در سه مرحله بررسی شد که در مرحله اول آثار ارسال شده به صورت جداگانه به تفکیک شهرستانی و با توجه به مولفه های رنگ آمیزی، تمیزی، وضوح تصاویر و شیوه طراحی بررسی کرده و حدود 500 اثر انتخاب شد.
هراتی ادامه داد: در مرحله دوم آثار به صورت استانی و به صورت مشترک با توجه به مولفه هایی مانند عدم استفاده از تصاویر اینترنتی، و کپی برداری، دقت در کشیدن تصاویر و رعایت نظم بررسی و 130 اثر به مرحله بعد راه یافتند.
مدیر کل کتابخانه های عمومی البرز افزود: در آئین اختتامیه از 76 اثر برتر که توسط کودکان و نوجوانان هشت الی 16 ساله البرزی خلق شده بود تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
وی گفت: این جشنواره با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی برحمایت از کالای ایرانی و با مشارکت اعضاء کتابخانه‌های عمومی و دانش‌آموزان و کودکان در سراسر استان از 24 آبان تا 24 آذر برگزار و به دلیل استقبال گسترده از این مسابقه تا 10 دی ماه تمدید شده بود.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.