دکترعلیرضا خاوندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تفاهم‌ نامه‌ همکاری با هدف حمایت‌های مادی و معنوی از شرکت‌های دانش‌بنیان، به کارگیری متخصصان حوزه مواد و انرژی و نیروهای انسانی مستعد و پیوند پژوهش و صنعت در راستای برطرف کردن نیازها و پیشبرد اقتصاد مقاومتی و خودکفایی شرکت های دانش بنیان بین پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی و پژوهشگاه مواد و انرژی ایران به امضا رسید.
وی اظهار داشت: براین اساس اجرای پژوهش ­های بنیادی، کاربردی، توسعه ­ای و راهبردی مشترک، همکاری به منظور شناسایی و رفع نیازها، مشکلات، محدودیت­ ها، چالش­ ها و موانع مهم در مسیر توسعه صنایع کشور، فعالیت در زمینه کارآفرینی با تکیه بر فعالیت های دانش بنیان، بسترسازی برای رشد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه مواد و انرژی استان آذربایجان‌شرقی انجام می شود.
وی ادامه داد: کمک به تأمین نیازهای شرکت‌های دانش‌بنیان برای دستبابی به فناوری‌های نوین و خدمات مربوطه، ایجاد هم‌افزایی با استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت‌های علمی و فناوری موجود طرفین، توسعه فعالیت‌های آموزشی و برگزاری دوره‌های تخصصی مشترک و ارائه خدمات مشاوره ای، از محورهای این تفاهم نامه می باشد.
خاوندی گفت: برگزاری تورهای صنعتی، جشنواره ها، همایش ها، سمینارها و نمایشگاه‌های
علمی تخصصی مشترک، انجام پروژه‌های تحقیقاتی و صنعتی مشترک، کمک به جذب فارغ‌التحصیلان حوزه مواد و انرژی توسط صنایع مستقر در استان آذربایجان‌شرقی، بهره­ مندی از امکانات هریک از طرفین در حوزه­ های آموزشی، پژوهشی، آزمایشگاهی، کارگاهی، کتابخانه­ ای و ارتباطات بین­ المللی طبق قوانین موجود از مفاد این تفاهم نامه همکاری است.
وی افزود: در این تفاهم نامه همچنین مقرر شد برای نیل به اهداف مذکور، کارگروهی متشکل از معاونان فناوری و مدیران آزمایشگاه مرکزی پژوهشگاه و پارک، تشکیل و مسئولیت نظارت، پیگیری رفع مسائل و موانع احتمالی در اجرای پروژه ها و طرح های پژوهشی مشترک و نیز ارائه گزارش از فعالیت های انجام یافته را برعهده گیرد.
مدت اعتبار این تفاهم نامه که در یک مقدمه، هفت ماده، یک تبصره و دو نسخه، تنظیم و به امضای طرفین تفاهم‌نامه رسیده است، از تاریخ امضاء سه سال می باشد و تمدید ادامه فعالیت، بازنگری و اصلاح در مفاد آن با توافق طرفین صورت خواهد گرفت.
پژوهشگاه مواد و انرژی دارای چهار پژوهشکده انرژی، سرامیک، نیمه هادی ها، فناوری نانو و مواد پیشرفته است.
تاکنون 600 پروژه بزرگ و کوچک تحقیقاتی در زمینه مواد و انرژی در پژوهشگاه مواد و انرژی به سرانجام رسیده است.
محققان این پژوهشگاه تاکنون اختراعات زیادی در سطح جهانی ، منطقه و کشور به ثبت رسانده که بخشی از این دستاوردها تجاری سازی شده است.
آبگرمکن خورشیدی و آب شیرین کن نمونه هایی از اختراعات محققان این پژوهشگاه است.
پژوهشگاه مواد و انرژی وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات وفناوری در مشکین دشت فردیس استان البرز مسقر است.
7413/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.