نبی الله خون میرزایی روز سه شنبه در حاشیه جشنواره طبخ آبزیان که در ماهی سرای کرج برگزار شد، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: 725 هزار تن از این تولیدات از طریق صید و مابقی با پرورش آبزی به دست می آید.
وی بیان داشت: طبق برنامه ریزی قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه میزان تولید و صید آبزیان کشور به یک میلیون و 500 هزار تن برسد.
خون میرزایی گفت: روند تولیدات آبزی کشور مطابق با الگو و شاخص جهانی با سرعت خاصی پیش می رود.
وی ادامه داد: اکنون صید در منابع آب های ساحلی کشور با محدودیت هایی روبرو است که نمی توان بیش از آن از این منابع برداشت و مجوز صید صادر کرد.
رئیس سازمان شیلات کشور بیان داشت: مطالعه صید فراساحل از اقیانوس هند و خارج از محدوده ساحلی کشور بیشتر فانوس ماهیان هستند، انجام شده است .
خون میرزایی افزود: عمده رویکرد افزایش تولیدات شیلاتی در آبزی پروری است که پرورش گونه های مختلف سردابی، گرمابی، میگو و... است.
رئیس سازمان شیلات کشور گفت: در پیوست حکمی که رئیس جمهوری به وزیر جهاد کشاورزی دادند تکالیفی مشخص کردند که ما اولویت های عمومی و به خصوص اولویت اختصاصی پیوست این حکم را مدنظر داریم و در جهت گیری تولید آن ها را عملی خواهیم کرد.
خون میرزایی بیان داشت: برای حمایت از آبزی پروری در عرصه فنی، اعتباری، تسهیلاتی و سهولت صادرات راهکارهای مناسبی داریم.
جشنواره طبخ آبزیان به مدت سه روز در ماهی سرای کرج برگزار شده که دومین روز از برگزاری این جشنواره به مسابقه بین شرکت کنندگان اختصاص یافته است.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.