به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی شامگاه یکشنبه در بازدید از بخش های مختلف شهرک صنعتی دارویی برکت استان البرز افزود: با تقویت زیرساخت‌ها می توان رشد علمی کشور را شتاب بخشید و درنتیجه گلوگاه‌های علمی و صنعتی را در اختیار گرفت که در این صورت دشمن نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.
وی ادامه داد: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، تقویت اقتصاد مانع سلطه و نفوذ دشمن است، بنابراین توسعه شرکت‌های تولیدی و دانش بنیان علاوه بر تبدیل علم به پول و سرمایه، کشور را در مقابل نفوذ بیگانه مقاوم خواهند کرد.
امام جمعه کرج تاکید کرد: رشد صنعتی و دارویی کشور از مباحث استراتژیک است که در مسیر اشتغالزایی و خودکفایی نتایج مطلوبی خواهد داشت.
وی بر پیروی از راه عزتمندی شهدا تأکید کرد و گفت: همه ما بر سر سفره شهدا نشسته‌ایم و اگر بخواهیم دستمان به سمت دیگران دراز نشود، باید در مسیر آنان قدم برداریم.
شهرک صنعتی دارویی برکت به‌عنوان اولین شهرک تخصصی دارویی کشور باهدف ایجاد بستری مناسب برای توسعه صنعت دارویی جمهوری اسلامی ایران بنا گذاشته‌شده است.
گسترش و متمرکزسازی مراکز تحقیق و توسعه از یک‌سو و کارخانه‌های دارویی پیشرفته از سوی دیگر از مهم‌ترین اهداف این شهرک است.
تأمین نیازهای دارویی کشور، جذب دانش، سرمایه و مشارکت بین‌المللی و توسعه صادرات دارویی از اهداف مهم این شهرک به شمار می‌رود.
شهرک صنعتی دارویی برکت با مساحتی بیش از 200 هکتار و اختصاص 100 هکتار به قطعات صنعتی با 201 پلاک، توانسته است طرح یک شهرک صنعتی دارویی را به بهترین نحو پیاده‌سازی نماید.
این شهرک صنعتی دارویی در 60 کیلومتری تهران و در منطقه کردان استان البرز واقع است.
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.