به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار سید یوسف مولایی روز یکشنبه در همایش مشق عشق که به منظور تجلیل از برجستگان عرصه ایثار فرهنگ و هنر و دستگاه های هم خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن سیروس صابر ارشاد البرز برگزار شد، افزود: اگر ادعا می کنیم که شهدا زنده هستند در کلام قرآن نیز این ادعا ثابت شده به طوریکه شهدا هنوز قابلیت نشان دادن راه و ارتزاق را دارند.
وی با بیان اینکه در دوران 40 ساله انقلاب اسلامی لحظه ای توطئه های دشمنان قطع نشده، اظهار داشت: دشمن40 سال بدون وقفه در هر شرایطی یک یا چندین مانع را ایجاد کرده است.
وی این موانع را داخلی و خارجی عنوان کرد و گفت: جنگ تحمیلی با 230 هزار شهید، ترور 17 هزار نفر از مردم و مسئولین کشورمان و همچنین ترور دانشمنمدان کشورمان از جمله این موانع است.
مولایی افزود: موانع فرهنگی زیادی نیز بر سر راه انقلاب ما گذاشتند که برای پیدا کردن راه گذر از این موانع باید به قرآن کریم رجوع کنیم.
وی اظهار داشت: زمانیکه جهاد کردی و اراده کردی برای خدا کار کنی، خدا موانع را باز می کند همانطور که خداوند در ابتدای هشت سال دفاع مقدس و همچنین در تحریم ها راه را برای ما باز و نشان داد.
فرمانده سپاه البرز گفت: اگر در تاریکی مسیر داشته باشیم ولی نور نداشته باشیم راهی برای رسیدن به هدف نداریم و در این مسیر با ایثار و شهادت است که می تواند مسیر ها را پیدا کرد.
وی با بیان اینکه امروز هنوز این مسیر ادامه دارد، افزود: وقتی سوداگری به جای ایثارگری بنشیند منتظر پیروزی نباشید و زمانیکه سوداگری در تمام ارکان باشد کار سخت می شود.
وی اظهارداشت: وقتی شهدا را یادمان رفت نوری که مسیر را روشن کند وجود نخواهد داشت زیرا مسیر را شهدا برای ما باز کردند.
این جانباز هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم گفت: این مسیر همچون نوار سفید داخل میدان مین است که شهدا برای ما باز کردند و این نوار همان نوار ایثارگری است که اگر حفظ نشود موفق نمی شویم ولی آنچه که امروز نجات بخش است تفکر ایثار و شهادت است و رسالت بزرگ ما ترویج و توسعه آن است.
وی ادامه داد: دشمن اراده کرد در جنگ تمدن با حمله به افغانستان و عراق نقشه های خود را در خاورمیانه پیاده کند و جنگ درون تمدنی را با ایجاد داعش به راه انداخت.
مولایی گفت: به طوریکه در سوریه به جز 2 استانش را گرفت و حتی مرکز کشور را تصرف کرد و 2 استان غربی عراق را نیز به تصرف خود درآورد و به مرز ایران رسید.
وی افزود: داعش برای حکومت خود نقشه ای ترسیم کرد که از غرب اروپا در آندلس تا شمال آفریقا بود که همه ی آن را هم ولایت بندی کرده بود و ایران را نیز به سه ولایت تقسیم کرده بود.
وی اظهار داشت: دراین جنگ دشمنان فرا منطقه ای از خودشان هم هزینه نمی کردند و هزینه این جنگ ها از جیب مسلمین می رفت که باز هم راه شهادت و ایثار جلو آمد .
سردار مولایی گفت: یکی از اسوه های شهادت ، سردار شهید همدانی بودکه نبرد با دشمن را بر دوران بازنشستگی و استراحت ترجیح داد و در سوریه به شهادت رسید.
فرمانده سپاه البرز از شهید حججی به عنوان نماد فرهنگ استقامت، استواری و پایداری در مقابل دشمنان نام برد و افزود: کسی که در راه خدا پایداری و جهاد کند راه ها به او نشان داده می شود.
وی افزود: متاسفانه گذر زمان در داخل فرهنگ ایثار و شهادت را کمرنگ کرده است که این جهادها، شهادت و مسیرش را قوام می بخشد.
در پایان این همایش از 70 نفر از ایثارگران فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه های هم خانواده آن تجلیل شد.
6156 / 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.