به گزارش ایرنا، سمیه قرایی روز جمعه در سومین دوره جشن دانش آموختگی شماری از نوجوانان البرزی در رشته یوسی مس که در سالن کانون فرهنگی شهید سبحانی کرج برگزارشد،اظهارداشت : درمسابقات جهانی محاسبات ذهنی و چرتکه ای مالزی، یکصد و هفده نوجوان ایرانی شرکت کردند.
وی گفت: امسال دانش آموزان ایرانی در رقابتی تنگاتنگ با هزاران شرکت کننده از 43 کشور جهان درمسابقات بین المللی (ucmas ) موفق به کسب رتبه نخست شدند که قابل تحسین است.
قرایی خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات بین المللی محاسبات ذهنی و چرتکه، ایران با کسب بیشترین کاپ ها در جایگاه نخست دنیا ایستاد.
وی بیان داشت: دانش آموزان کشورمان با شرکت در بیست و سومین دوره مسابقات جهانی یوسی مس در مالزی، موفق شدند در سطوح دهگانه با پاسخ صحیح به 200 سئوال در مدت زمان هشت دقیقه و کسب سه جایگاه قهرمان قهرمانان، 24 رتبه قهرمانی، 45 مقام نخست، 22 رتبه دوم و 23 مقام سوم با ایستادن بر قله این رقابت ها، هوش محاسباتی برتر خود را به نمایش بگذارند.
قرایی با اشاره به اینکه پروفسور دینو ونگ ، بنیانگذار یو سی مس در جهان از جمهوری اسلامی ایران در بیست و سومین دوره مسابقات ( ucmas) به عنوان کشوری با استعداد و توانمند یاد کرد ، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از سال 1395 تاکنون موفق شده در سه سال متوالی در رقابت با 80 کشور عضو، مقام نخست این مسابقات جهانی را از آن خود کند.
مدیر اجرایی مرکز آموزش محاسبات ذهنی و چرتکه ای استان البرزو شهریارنیزدر این آیین گفت : در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ، سومین دوره فارغ التحصیلی ( ucmas) استان البرز و شهریار، 180 دانش آموز در قالب جشنی باشکوه با حضور والدین، مربیان و مسئولان با هدف به یادگار ماندن این موفقیت بزرگ در ذهنشان فارغ التحصیل می شوند.
سمیه غلامی با بیان اینکه دوره های آموزشی یوسی مس چهار ساله است، خاطرنشان کرد: تا کنون 330 نفر در البرزو شهریار دوره های آموزشی ( ucmas) را گذرانده و فارغ التحصیل شده اند.
وی یادآورشد: دوره های آموزشی محاسبات ذهنی و چرتکه ای از سوی موسسه علمی آموزشی نو اندیشان پرتو راه ابریشم به صورت کلاس های آزاد یا در قالب فوق برنامه در مدارس و کانون های فرهنگی برگزار می شود.
مدیر اجرایی مرکز آموزش محاسبات ذهنی و چرتکه ای استان البرزو شهریارادامه داد: برنامه حساب ذهنی ( ucmas) در سال 1993 توسط دکتر دینو ونگ در کشور مالزی ابداع شد، این برنامه با استفاده از یک سیستم محاسبه نوآورانه با به‌کارگیری چرتکه سبب پویایی مغز (نیمکره‌ چپ و نیمکره‌ راست) به طور هم‌زمان می‌شود.
کودکان در سنین بین پنج تا 13 سال با یادگیری محاسبه ذهنی سریع و دقیق ظرفیت ذهن خود را توسعه می‌دهند که موجب بهبود مهارت‌هایی نظیر مدیریت زمان، تمرکز و توانایی حل مسأله می‌شود.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.