نادر ثناگو مطلق روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در این مدت بیش از 50 متقاضی سرمایه گذاری جدید به منطقه ویژه اقتصادی پیام مراجعه که از این تعداد، 34 طرح توجیهی سرمایه گذاری پس از بررسی در هیات مدیره مورد پذیرش قرار گرفت.
وی اضافه کرد: عمده این سرمایه گذاری ها در زمینه تجهیزات الکترونیکی، تجهیزات پزشکی، لوازم جانبی تلفن همراه و لوازم خانگی است.
ثناگو مطلق افزود: برای استقرار این تعداد سرمایه گذار حدود پنج هکتار زمین و 23 هزار متر مربع سوله آماده واگذاری است که پس از طی مراحل عقد قرارداد به ترتیب به متقاضیان تحویل داده می شود.
وی در خصوص ارزش سرمایه گذاری های جدید اظهار داشت: بر مبنای طرح های توجیهی بررسی شده، با استقرار نهایی این شرکت ها، یک هزار و 650 میلیارد ریال سرمایه گذاری جدید در منطقه پیام محقق می شود.
شرکت خدمات هوایی پیام در سال 1369 تحت عنوان مرکز خدمات هوایی برای ارائه خدمات هوایی و حمل ونقل و توزیع بار کالاهای پستی و ارائه خدمات بالگردی به نقاط صعب العبور در شرایط جوی متفاوت و پشتیبانی از عملیات توسعه و تائید و تجهیز و نگهداری مراکز، دستگاه ها و امکانات مخابراتی و پستی کشور فعالیت خود را آغاز کرد.
با توجه به موقعیت و جایگاه این شرکت و همجواری آن با استان تهران طبق مصوبه تیرماه 1382 هیات دولت، سه هزار و 600 هکتار از اراضی فرودگاه پیام به عنوان منطقه ویژه اقتصادی تعیین شد.
نزدیک ترین منطقه ویژه اقتصادی کشور به تهران، قرار داشتن فرودگاه در داخل اراضی منطقه ویژه و امکان بهره گیری از کلیه تأسیسات، تجهیزات و تسهیلات آن، قرارگرفتن در مجاورت مرکز اقتصادی، صنعتی و کشاورزی کشور، نزدیکی به راه آهن سراسری، متروی تهران - کرج و شاهراه های ارتباطی کشور و دارا بودن شرایط اقلیمی مناسب از جمله مزیت های این منطقه است.
همچنین برخورداری از امکانات زیربنایی و اداری مانند گمرک، صدورگذرنامه اختصاصی و بانک، وجود نیروی کار ارزان در منطقه، قرار گرفتن در مسیر تلاقی 5 استان اقتصادی کشور، نزدیکی به مراکز تحقیقاتی و نیروهای تحصیل کرده و متخصص منطقه، نزدیکی به مراکز تولید میوه، سبزی و گل و گیاه بدون محدودیت و مراکز عمده تولید و مصرف کالاها و خدمات، وجود هاب پستی از دیگر مزیت های فرودگاه پیام و منطقه ویژه اقتصادی آن است .
فرودگاه پیام نیز از شهریورماه امسال مسافر بری شده است.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.