به گزارش ایرنا، حبیب‌اله طاهرخانی روز دوشنبه در نشست تخصصی سرمایه گذاری در شهر جدید هشتگرد استان البرز افزود: طبق برنامه ریزی، بخش خصوصی 12 هزار میلیارد ریال در قالب پروژه های مختلف در این محله ها سرمایه گذاری می کند.
وی با اشاره به محدودیت منابع اعتباری دولت گفت: تلاش ها براین است تا بخش خصوصی را برای مشارکت در طرح ها و پروژه های مختلف شهرهای جدید کشور ترغیب کنیم.
طاهرخانی یادآور شد: احداث و توسعه شهرهای جدید بدون تامین نیاز مالی امکان‌پذیر نیست و باید انواع روش‌های شراکت عمومی، خصوصی و تامین مالی برای توسعه این شهرها سرلوحه اقدامات قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور با بیان اینکه احداث شهرهای جدید یک برنامه
ملی در پاسخ به نیاز آمایش سرزمین و تامین زندگی شایسته برای مردم بوده است،گفت: ما قصد داریم شهرهایی ایجاد کنیم که به‌جای پذیرش جمعیت سرریزکلانشهرها، دارای عملکرد آمایشی وزمینه‌ساز توسعه و نقطه رشد و تحول باشند.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: برای تحقق رسالت خود باید بتوانیم منابع بخش خصوصی را در راستای منافع عمومی در شهرهای جدید جذب کنیم .
طاهرخانی با تأکید براینکه امنیت سرمایه و ضمانت بازگشت سود یکی از مهم ترین مباحث در باب سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود،گفت: بی‌شک شهرهای جدید به خاطر بستر و تنوع موضوع‌های سرمایه‌گذاری یکی از جذاب‌ترین مکان‌های فعالیت اقتصادی در کشور هستند.
وی اظهار داشت: به همین دلیل شرکت عمران شهرهای جدید در راستای سیاست‌های کلان دولت با دعوت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، در حال برنامه‌ریزی برای جذب نقدینگی، انتقال فناوری‌های جدید و ایجاد زمینه‌های اشتغال در این شهرها به عنوان شهرهایی سرزنده و پویا عمل کرده و این موضوع را پیگیری می‌کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به اینکه دولت در ساخت پروژه ها به دنبال سود نیست لذا با مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه ها می توان از اتلاف منابع در بخش دولتی جلوگیری کرد.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه باید نوع نگاه دولت به سرمایه گذار از نظام پیمانکاری به شراکت تغییر کند، اظهار داشت: با تسهیل کارها می توان زمینه حضور بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی را در طرح ها و برنامه های مختلف فراهم کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت : تکمیل پروژه قطار برقی شهر جدید هشتگرد از اولویت های مجموعه شرکت عمران شهرهای جدید است .
طاهرخانی گفت: برهمین اساس بخشی از اعتبارات این پروژه از محل منابع داخلی شرکت عمران شهرهای صنعتی و بخش دیگر از منابع دولتی تامین می شود.
شهرجدید هشتگرد با جمعیتی حدود 60 هزار نفر قرار است با تکمیل حدود 50 هزار واحد مسکونی مهر جمعیت آن از 500 هزار نفر فراتر رود .
خط ریلی کرج - هشتگرد به طول حدود 27 کیلومتر عملیات احداث آن هفت سال پیش آغاز شده و بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
9933/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.