طرح تربیتی شهید بهنام محمدی به دنبال تربیت نوجوان تراز انقلاب اسلامی با استفاده از ظرفیت مدارس و مساجد کشور بوده و نقطه پیوندی بین مسجد، مدرسه و خانه است.
به گزارش ایرنا، سالار قاسمی روز پنجشنبه در گردهمایی طرح شهید بهنام محمدی که در کانون بسیج سپاه کرج برگزار شد، افزود: این طرح، عمیق، راهبردی و استراتژیک است و راه نجات ما این است.
وی به الزامات انقلابی بودن برای جوانان اشاره و اظهار داشت: در جمهوری اسلامی و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، 2 جلوه نورانی در بحث معنویت داشتیم که قبل از آن حتی هیچ نامی از آن برده نمی شد.
قاسمی این 2 جلوه نورانی را فرهنگ مهدویت و شهادت عنوان کرد و گفت: در طرح شهید بهنام محمدی به
2 جلوه نورانی و معنویتی که بعد از انقلاب داشتیم، پرداخته می شود.
وی اضافه کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فرهنگ مهدویت و انتظار و همچنین شهادت و ایثار معنا نداشت در حالیکه اکنون این 2 فرهنگ بال هایی هستند که جمهوری اسلامی را نگاه می دارد و با آن پرواز می کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به قرائت سند راهبردی توسط رهبر معظم انقلاب در روز گذشته، گفت: در پیام معظم له کلید واژه هایی هست که برای اجرای طرح باید به این رهنمودها بپردازیم.

*** عناصر انقلابی ماندن جوانان
قاسمی افزود: انقلابی بودن به سه عنصر ضروری نیاز دارد که اگر کسی نداشته باشد نمی تواند بگوید انقلابی است.
وی این سه عنصر را مثلث طلایی انقلابی شدن نامید و اظهار داشت: این سه عنصر شامل ایمان، اراده و امید است زیرا کسی که ناامید باشد نمی تواند یک جوان انقلابی باشد و ایمان و امید به انسان اراده و انگیزه می دهد.
وی ادامه داد: شهید بهنام محمدی و دیگر شهدا اراده داشتند و ایمان و امید فرد را امیدوار و با اراده می کند و باید تلاش کنیم تا دانش آموزان انقلابی شوند که اولین نیاز آن مومن و امیدوار بودن آنان است.
قاسمی با اشاره به اینکه در پیام راهبردی رهبر معظم انقلاب آمده که 36 میلیون فرد جوان در کشور داریم، گفت: بخش قابل توجهی از این جمعیت به آموزش و پرورش برمی گردد.
وی افزود: خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی در پیام رهبری آمده که تا جوان انقلابی نباشد خودسازی وجود نخواهد داشت و خودسازی جامعه را می سازد و جامعه یک الگو و تمدن اسلامی را خواهد ساخت.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز اظهار داشت: چکیده پیام این بوده که خودسازی منجر به جامعه سازی و جامعه سازی منجر به تمدن خوبی خواهد شد.
وی لازمه رسیدن به این هدف را توجه به اهمیت منزل، مسجد و مدرسه دانست و گفت: امروز هدف گذاری دشمن عنصر خانواده و جوان است و در امپراطوری رسانه غرب فقط به این 2 عنصر می پردازند که از هم پاشاندن بنیاد خانواده و ولنگاری و بی اخلاقی ها است.
وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش باید نگاه عمیقی به این مسایل داشت، افزود: باید پیوند بین مدرسه، مسجد و منزل را بالا ببریم و اگر این شبکه را تقویت نکنیم منظومه تربیتی ما درست نخواهد شد.
وی گفت: اگر می خواهیم انقلاب را بیمه کنیم باید تمام سرمایه گذاری ما بر روی جوانان باشد همانطور که رهبری فرمودند سرمایه اصلی کشور جوانان هستید.
59 مدرسه در استان البرز در فاز اول تحت پوشش طرح شهید بهنام محمدی قرار گرفتند.
در این گردهمایی برای تبیین طرح شهید بهنام محمدی کارگاه آموزشی ویژه مدیران مدارس، فرماندهان پایگاه ها، سرگروه های طرح و ائمه جماعات مدارس برگزار شد.
بهنام در منزل پدر بزرگش در خرمشهر به‌ دنیا آمد. ریزه بود و استخوانی اما فرز چابک بازیگوش و سرزبان دار.
بهنام محمدی نوجوان 13-12 ساله‌ای بود که در تمام روزهای مقاومت از 31 شهریور تا 28 مهر 59 در خرمشهر ماند و به قول تمام بچه‌های خرمشهر باعث دلگرمی رزمنده‌ها بود.
با تشدید جنگ و تنگ ترشدن حلقه محاصره خرمشهر , خمپاره ها امان شهر را بریده بودند. درگیری در خیابان آرش شدت گرفته بود مثل همیشه بهنام سر رسید اما نارحتی بچه ها دیگر تاثیری نداشت او کار خودش را می کرد کنار مدرسه امیر معزی (شهید آلبو غبیش) اوضاع خیلی سخت شده بود. ناگهان بچه ها متوجه شدند که بهنام گوشه ای افتاده است و از سر و سینه اش خون می جوشید پیراهن آبی و چهار خونه بهنام غرق خون شده بود و چند روز قبل از سقوط خرمشهر شیر بچه دلاور خوزستانی بالاخره در 1359/7/28 پر کشید.
6156/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.