رحیم بنا مولائی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ریشه بیشتر مشکلات اقتصادی ناشی از برخی بی توجهی ها به مبانی علمی و تجربی در گذشته بوده که اکنون با اعمال تحریم ها، کاستی ها خودنمایی می کند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی البرز اجرای برنامه های دولت برای رفع مشکلات اقتصادی جامعه با استفاده از نظرات و دیدگاه های مبتنی به مبانی علمی و تجربی را حرکتی سازنده توصیف کرد و گفت: امروز کارشناسان بخش خصوصی برای یاری دادن دولتمردان در کلیه مباحث اقتصادی وارد صحنه شده اند.
** رفع مشکلات اقتصادی ارتقای فناوری را می طلبد
وی نشست های مستمر تیم اقتصادی دولت به ویژه در ماه های اخیر با کارشناساسان بخش خصوصی و صاحبان علم و تجربه را حرکتی رو به جلو در گذر اصلاح نظام اقتصادی دانست و اظهار امیدواری کرد نتیجه این نشست ها بستر را برای ارتقای بهره وری، ایجاد اشتغال ، رهائی از معضل بیکاری و افزایش رفاه اجتماعی فراهم آورد.
وی گفت: برای رفع مشکلات اقتصاد جامعه در مرحله نخست بایستی با همراهی و همفکری دولتمردان و بخش خصوصی راهکارهای ارتقای فناوری در بخش صنعت در دستور کار قرار گیرد.
*** تقویت پول ملی مستلزم توسعه فعالیت های اقتصادی
رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز تقویت و پشتیبانی از پول ملی را مستلزم برنامه ریزی صحیح و کارآمد برای تشویق صاحبان سرمایه به کار آفرینی ، افزایش حجم تولید و در نهایت توسعه روز افزون فعالیت های اقتصادی ذکر کرد و گفت: تحقق این مهم همراهی و همکاری بانک ها با بخش تولید را طلب می کند.
بنامولائی برنامه های جدید دولت و بانک مرکزی برای اصلاح گام به گام نظام ‌بانکی به ویژه در بحث سیاست ارزی با هدف تقویت پول ملی و پیشگیری از رانت و فساد را حرکتی راهگشا در رفع نارسایی ها عنوان کرد.
وی گفت: یکی از مشکلات بسیار حاد حاکم بر بانک های کشور در یک دهه اخیر تبدیل این بانک ها به بنگاه داری و عدم رعایت عدالت در توزیع و تخصیص تسهیلات بوده که این مشکل همواره مورد گلایه بخش تولید قرار گرفته است.
وی افزود: اکنون که به لحاظ تحریم ها از درآمدهای سرشارنفتی خبری نیست نه تنها دولت و بانک مرکزی، بلکه همه ما اعم از نهادها و ارگانهای دولتی و خصوصی بایستی با همکاری و هماهنگی کامل در مسیر کسب درآمدهای غیر نفتی تلاش وافر داشته باشیم و اجازه ندهیم تحریم ها به تهدیدی برای تحت فشار قرار دادن جامعه تبدیل شود.
رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز گفت: مرحله دوم تحریم ها علاوه بر زیانبار بودن، یک ویژگی مثبت هم در پی داشته است و آن تاکید همه مدیران اجرایی و فعالان اقتصادی بر لزوم تسریع در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
وی باذکر این مطلب که محور اصلی اقتصاد مقاومتی متکی به دانش و فن آوری است و درون زا و برون گرایی از ویژگی های خاص آن است، خاطرنشان کرد: موفقیت در حد انتظار دراین راستا مستلزم تقویت عوامل تولید و افزایش کمی و کیفی محصولات مشتری پسند برای عرضه در بازارهای صادراتی است.
بنامولائی ادامه داد: به تدریج فضای کسب و کار به نحو مطلوب رونق می یابد و پویایی اقتصادمان را تجربه خواهیم کرد.
استان البرز حدود سه هزارو 500 واحد تولیدی و صنعتی دارد.
7411/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.