مسعود مهران نیا روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این آئین معنوی به تفکیک برای دانش آموز دختر و پسر در مدارس آموزش و پرورش این استان اجرا شد.
وی دانش آموزان را بزرگترین ظرفیت و سرمایه کشور دانست و خاطرنشان کرد: امر تعلیم و تربیت این آینده سازان ایران اسلامی بر عهده آموزش و پرورش است.
وی بیان داشت: معلمان و والدین در آموزش مسائل دینی ، سبک زندگی اسلامی – ایرانی به ویژه نماز به دانش آموزان در مدرسه و خانه مسئولیت سنگینی را عهده دارند.
وی از جشن تکلیف به عنوان جشن بندگی یاد کرد و یادآورشد: هر فردی که نسبت به مسائل دینی از جمله نماز بی توجهی کند دچار خسران جبران ناپذیری می شود.
وی اضافه کرد: در سن تکلیف اقامه نماز و روزه گرفتن بر آنان بعنوان یک تکلیف برای دختران پایه سوم ابتدایی و پسران سال سوم متوسطه دوره اول واجب می شود.
وی تصریح کرد: کارشناسان امور تربیتی و دینی در این آیین معنوی بر تلاوت قرآن کریم توسط دانش آموزان در زندگی روزانه خود تاکید کردند.
مهران نیا از احترام به والدین ، معلمان و سایر افراد جامعه، داشتن اخلاق ، گفتار و رفتار خوب، کمک به هم نوع ، صرفه جویی و احساس مسئولیت در زندگی را به عنوان دیگر وظایف فردی که به سن تکلیف می رسد نام برد.
وی ادامه داد: در مدارس این جشن معنوی و با فضیلت با حضور روحانیون ، خانواده معظم شهدا و اولیای دانش آموزان برگزارشد.
وی تاکید کرد: در این آیین معنوی کارشناسان برای دانش آموزان در زمینه نماز ، تلاوت قرآن ، روزه گرفتن ، دروغ گویی ، مهربان بودن و غیبت کردن و حجاب داشتن به زبان شعر ، دکلمه ، داستان و مسابقه سخن گفتند.
در پایان دانش آموزان با امام ، شهدا و ولایت تجدید میثاق کردند.
آموزش و پرورش البرز 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.