به گزارش ایرنا، وحید اسداللهی روز سه شنبه در حاشیه رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره موسیقی فجر البرز در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه 50 سال است که در سبک آذری کار می کنم، افزود: یکی از مشکلاتی که امروز دامن موسیقی ما را گرفته این است که معیار یک موسیقی خوب را با تعداد صندلی ها در کنسرت ها ارزیابی می کنیم.
وی ادامه داد: این در حالی است که موسیقی ایران را صندلی ها به بدبختی کشانده اند و نباید کیفیت موسیقی را با صندلی محاسبه کرد.
اسداللهی با بیان اینکه آنطور که باید و شاید به موسیقی در کشور پرداخته نمی شود و موسیقی زیر سوال رفته ،خاطر نشان کرد: می توان با به روز کردن موسیقی و شادابی آن، نسل جوان را هر چه بیشتر با موسیقی اقوام آشناتر و مردم را نیز شادتر کرد.
وی با اشاره به اینکه نوع موسیقیکه در سبک آذری امروز ارائه می شود، موسیقی آذربایجانی نیست،گفت: تنها از شعرو زبان آذری در این موسیقی استفاده می شود و سبک های دیگری جایگزین آن شده است.
وی ادامه داد: با آلاتی که در موسیقی آذری استفاده می شود مشکلی نداریم اما مساله مهم نوع استفاده از آن ها است که به خوبی انجام نمی شود.
اسداللهی افزود: موسیقی امروز در کشور موفق است که ترکیبی از موسیقی اقوام و پاپ باشد که در این صورت می تواند علاوه بر جذب مخاطبان بیشتر نسبت به فرهنگ سازی و معرفی موسیقی اقوام اقدام کرد.
اسداللهی تا کنون 2بار به رتبه اول جشنواره موسیقی فجر دست یافته است.
اوزون دره، ائلین، بنفشه، مونس، ریتم‌های آذربایجان، رقص‌های آذربایجان ضرب آذر، دوگاه از جمله آلبوم های وی است.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.