سالار قاسمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این جشنواره توسط گروهی از نخبگان ملی و با حمایت سازمان هایی نظیر مالکیت معنوی اختراعات جهان (WIIPA) ، بنیاد ملی نخبگان ، سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اصفهان،سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در پردیس مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد.
وی با بیان اینکه طرح ها از سوی داوران در 2 بخش ایده های علمی و تجاری مورد ارزیابی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: داوری این جشنواره را 20 نفر متشکل از اساتید دانشگاهی، کارآفرینان، صنعتگران بین المللی، تاجران و مخترعان جهانی بر عهده داشتند.
وی تصریح کرد: در این جشنواره بیش از 300 طرح از کل کشور شرکت کردند که در این مرحله حدود 50 طرح دانش آموزی به مرحله نهایی راه پیدا کردند که از این تعداد 14 طرح مربوط به دانش آموزان عضو پژوهش سرای معلم آموزش و پرورش ناحیه یک کرج است.
وی اضافه کرد: از دبیرستان دوره اول پروین اعتصامی هستی نقوی و هلیا زارع در گرایش نانو، با طرح ساخت ماسک زیست تجزیه پذیر از نانو الیاف سلولزی اصلاح شده با پروتئین سویا برای ساخت فیلترهای هوا جهت استفاده در ماسک با راندمان بالا از دبیرستان دوره اول فرزانگان چهار در این جشنواره منتخب شناخته شدند.
وی گفت: فرگل سلامی، نازنین زهرا پرهیزکار و ساغر آقا جانی با طراحی و ساخت فیلتر زیست تخریب پذیر سیگار، مبینا نظری و غزل آزادی با طرح تصفیه پساب صنعتی با نانو ذرات از آموزشگاه یادگار امام و ملیکا کرمانی ها با طرح درخت تبار زایشی از دبیرستان دوره اول شهید فلاحی نیز برتر شدند.
قاسمی ادامه داد: مایسا قره گزلی با 2 طرح چیلر و آبسرد کن خورشیدی قابل حمل بر پایه ترموالکتریک و همچنین طراحی سیستم نوین برای بهینه سازی تصفیه پساب صنعتی به روش اکسیداسیون پیشرفت ، پریا فرهادی و فاطمه کشاورز با ترکساخت محلول نگه دارنده اسپرم حاوی روغن کنجد برای افزایش زنده مانی اسپرم و افزایش نرخ آبستنی گاو از دبیرستان شهید سلطانی توانستند در این جشنواره بدرخشند.
وی گفت: علی خراسانی با 2 طرح دستگاه تولید سوخت زیستی و همچنین طرح دستگاه شمارنده ماهی های دریا از دبیرستان شهید باهنر 3 ،پارسا فرخی با طرح بالشت طبی با ارتفاع متغیراز دبیرستان شهید نعمتی ها، محمد حسین معظمی با طرح اپلیکئشن مدیریت ایستگاه قطاراز دبیرستان دوره اول فرزانگان 1 و مهدیس بهمن سیف با طرح ماسک هوای خشک از دبیرستان شهید سلطانی 3 دیگر منتخبان جشنواره یک ایده ، یک دنیا هستند.
وی بیان داشت: سید برهان صالحی و علیرضا مبصر با طرح دستگاه خانگی آنالیز ادرار دکتر فاطمه جهان سوز عضو تیم پژوهشی پژوهش سرای معلم در قسمت دانشجویی ،با طرح بررسی کارایی نانوسامانه پلی بوتیل سیانواکریلات جهت انتقال دوپامین در مدل حیوانی بیماری پارکینسون و کنترل علائم بیماری فاطمه معظمی با طرح استفاده از فاضلاب های شهری و صنعتی برای بدست آوردن ولتاژ برق و بکار گیری فاضلاب حاصل در مصارف از دیگر برگزیده گان این جشنواره هستند.
وی تاکید کرد: ایده های برگزیده در این دوره از رقابت ها از تسهیلات کمکهای بلاعوض مادی و کسر خدمت سربازی و اهدای دیپلم های مسابقات جهانی در داخل کشور توسط نمایندگان بین المللی برخوردار خواهند شد و همچنین به طرح های برگزیده این جشنواره لوح و تندیس بین المللی از طرف نمایندگی سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان (WIIPA ) اهدا می شود.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.