سالار قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از برگزاری این بازارچه ها در مدارس متوسطه دوره اول را توسعه خلاقیت، نوآوری، کار آفرینی و کاهش قید و بندهای آموزشی ، کار تیمی و شناخت استعدادهای دانش آموزان برای انتخاب شغل آِینده ذکر کرد.
وی ارتقای مهارت کسب و کار در بین دانش آموزان را از دیگر اهداف دایر شدن بازارچه کار و فناوری در مدارس البرز عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: در این بازاچه ها آثار هنری و صنایع دستی ، غذاهای پخت شده ، گیاهان دارویی ، عروسک های دست ساخت ، تابلو ، گلیم ، فرش های کوچک ، ملیله دوزی ، انواع ترشی محلی ، گل و گیاه ، سفال ، زیور آلات دست ساز و ده ها هنر دستی دانش آموزان در غرفه های مختلف در معرض نمایش و فروش گذاشته شده است.
وی یادآورشد: صنایع دستی ، هنرهای آشپزی دانش آموزان و دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز در این بازارچه ها در معرض نمایش گذاشته شده است.
قاسمی ادامه داد: دانش آموزان دراین بازارچه ها با چگونگی بازاریابی ،ریسک پذیری در کارها و همچنین معرفی محصول ، نحوه قیمت گذاری و فروش محصولات و جلب مشتری آشنا یی لازم را پیدا می کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز اظهارداشت: درس کار و فناوری در دوره اول متوسطه کاربردی است که دانش آموزان را به سوی ایده ای جدید سوق می دهد و در هدایت تحصیلی ، انتخاب رشته و کسب مهارت های ارتباطی - اجتماعی دانش آموزان متناسب با استعداد، علاقه مندی و توانایی های آنها نقش به سزایی دارد.
استان البرز460 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.