سید مجید موسوی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: میزان متوسط تولید گندم آبی در اراضی کشاورزی این استان از 2 تن در هکتار قبل از انقلاب اسلامی هم اکنون به پنج تن در هکتار رسیده است.
وی اظهار داشت: افزایش پنج برابری تولید مواد پروتئینی یعنی رسیدن به رقم سالانه بیش از 450 هزار تن، رشد بیش از پنج برابری تولید شیرخام (سالانه 370 هزار تن) از دستاوردهای دیگر در البرز است .
موسوی گفت: البرز اکنون دارای رتبه نهم کشوری در تولید شیر خام است .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز بیان داشت: تاکنون 15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی البرز به سیستم های آبیاری نوین مجهز شده است.
موسوی، افزایش میزان صادرات محصولات کشاورزی را نیز از دیگر این اقدامات برشمرد و گفت: سالانه 180 میلیون دلار ارزش این صادرات است.
وی افزود: همچنین 294 هکتار گلخانه تولید محصولات کشاورزی به منظور صرفه جویی در آب نیز از دیگر این اقدامات است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به یکسری اقدامات مشترک با دیگر دستگاه ها اشاره کرد و بیان داشت: ایجاد حدود 800 کیلومتر راه روستایی شوسه پس از انقلاب اسلامی از جمله این اقدامات با همکاری راهداری روستایی بوده است.
وی گفت: همچنین بهره مندی تمام 277 روستای استان از نعمت آب و برق از دیگر اقدامات می باشد به طوریکه قبل از انقلاب اسلامی فقط 10 درصد این روستاها از این خدمات بهره مند بودند.
استان البرز دارای 68 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی می باشد.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.