به گزارش ایرنا، عبدالرضا روشن نژاد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران به مجموعه فعالیت های این بخش از ابتدای سال جاری تا دهه فجر چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: این اقدامات با هدف صیانت از منابع پایه و اراضی کشاورزی به عنوان یکی از ارکان توسعه کشاورزی وتأمین امنیت غذایی صورت گرفته است.
وی با اشاره به جایگاه تولیدات بخش کشاورزی شهرستان کرج در استان البرز، اظهار داشت: کرج با دارا بودن 9 هزار و 400 هکتار اراضی زراعی و باغی رتبه سوم تولید استان در بخش کشاورزی را دارد.
وی گفت: در تلاش هستیم با بهره گیری از امکانات و تمامی ظرفیت های موجود، شاهد بهبود کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی و حضور هرچه بیشتر تولیدکنندگان این بخش در بازارهای جهانی باشیم.
روشن نژاد یکی از سیاست های مهم وزارت جهاد کشاورزی را در بخش تولید، توسعه کشت های گلخانه ای دانست و افزود: با توجه به اهمیت صرفه جویی در مصرف آب و افزایش تولید و اشتغال، این طرح در دستور کار شهرستان قراردارد.
وی همچنین عملیاتی شدن فرایند اجرای طرح های بزرگ جهادی شهرستان از جمله اجرای طرح خط انتقال پساب تصفیه خانه ماهدشت به طول 17کیلومتر، اجرای طرح حد نگاری اراضی کشاورزی به مساحت سه هزار و 800 هکتار و رفع تداخلات اراضی ملی و مستثنیات ناشی از اجرای قوانین موازی در سطح پنج هزار هکتار را از جمله اقدامات این بخش عنوان کرد.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کرج، تجهیز بیش از 2 هزار و 100 هکتار از اراضی به سامانه های نوین آبیاری و اجرای طرح احیاء باغ سیب مهرشهر در سطح 54 هکتار از دیگر این اقدامات است.
وی گفت: تولید سالانه بیش از پنج هزار و714 تن گندم و جو، سه هزار و 261 تن محصولات سبزی و صیفی گلخانه ای، فرآوری 112 هزار تن محصولات کشاورزی، تولید 39 میلیون اصله نهال استاندارد، 2 هزار و 550 تن قارچ خوراکی، 2 هزار و 440 تن مرغ و 20 هزار و 458 تن تخم مرغ از دیگر فعالیت های این بخش در سال جاری بوده است.
روشن نژاد ، تولید سالانه بیش از 30 هزار تن شیر، 707 تن ماهی و 973 تن گوشت، افزایش ضریب مکانیزاسیون از 9 دهم درصد به 1.53 درصد را از دیگر دستاوردهای بخش کشاورزی شهرستان در راستای حفظ امنیت غذایی و اجرای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی برشمرد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج در ادامه اظهار داشت: در سال جاری بیش از 77 تن بذور اصلاح‌شده برای کشت محصولات زراعی و 555 تن انواع کودهای شیمیایی در بین کشاورزان شهرستان توزیع ‌شده است.
وی از جمله برنامه های پیش بینی شده برای سال آینده را حمایت از تولید کنندگان و سرمایه گذاران درقالب اعطای تسهیلات ارزان قیمت، توسعه سیستم های نوین آبیاری برای بهینه سازی مصرف آب کشاورزی با کمک های بلاعوض به کشاورزان برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار، حمایت از تجهیز و توسعه گلخانه ها و ترویج و توسعه کشت گیاهان کم آب بر نظیر گیاهان دارویی عنوان کرد.
روشن نژاد، توسعه باغات در اراضی شیب دار و نظارت هدفمند بر بازار نهاده های دامی و محصولات کشاورزی را از دیگر برنامه های این مدیریت در سال جدید عنوان کرد و افزود: با پیگیری منظم و ثبت تخلفات عرضه خارج از شبکه محموله های وارداتی توسط بازرسین ناظر، به دنبال ایجاد ثبات در بازار نهاده های دامی و تثبیت قیمت محصولات کشاورزی هستیم.
مدیر جهاد کشاورزی کرج با اعلام آمادگی برای حمایت از طرح های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی شهرستان و ارائه خدمات فنی و آموزشی- ترویجی به تولیدکنندگان و علاقه مندان بخش کشاورزی؛ به راه اندازی مرکز ارتباط حضوری و تکریم ارباب رجوع یا میز خدمت در دی ماه سال جاری برای مراجعه ارباب رجوع بر اساس موارد مندرج در مصوبه «حقوق شهروندی در نظام اداری» اشاره و ابراز امیدواری کرد در صورت اجرای موفقیت آمیز این طرح، گام مهمی در راستای حقوق شهروندی، رضایتمندی مردم و ارتقاء نظام اداری برداشته شود.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.