به گزارش ایرنا، دکتر حمید درفشی عصر دوشنبه در بیست و نهمین نشست رسمی شورای اسلامی استان البرز که با موضوع بررسی مسائل و مشکلات مدیریت شهری در حوزه سلامت در باشگاه فرهنگی و ورزشی میلاد کرج برگزار شد، اظهارداشت: تا قبل از دولت یازدهم تنها 650 تخت بیمارستانی دولتی در البرز داشتیم که عمر برخی از آنها به 70 سال می رسید.
وی بیان داشت : در طول سال های اخیر با ساخت و توسعه مراکز بیمارستانی و درمانی ، یک هزار و400 تخت درقالب 6 بیمارستان جدید در استان البرز ایجاد شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: به عنوان نمونه بیمارستان کمالی کرج با 15 هزار زایمان در سال با سه اتاق زایمان کار می کرد که اکنون ضمن توسعه آن ، مرکز ناباروری به فعالیت های این بیمارستان افزوده شده است.
درفشی بیان داشت: قبل از دولت تدبیر وامید یک دستگاه« سی تی اسکن» در استان داشتیم که 12 سال از عمر آن می گذشت اما اکنون 6 دستگاه «سی تی اسکن» و چهار دستگاه «ام آر ای» داریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز تاکید کرد که توسعه تخت های بیمارستانی علاوه بر تامین نیازهای درمانی با شمار زیادی شغل جدید در استان همراه شده است.
وی گفت: بیمارستان امام علی (ع ) کرج اکنون 25 هزار متر مربع فضای درمانی دارد در حالیکه پیش از دولت یازدهم تنها سه هزار متر مربع مساحت فضای درمانی آن بود.
وی بیان داشت: احداث و راه اندازی 6 دانشکده در البرز از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در این استان به شمار می رود.
درفشی افزود: امروز البرز دارای 130 تخت آی سی یو است و هیچ فرد بیماری طی 2 سال گذشته به خارج از استان برای درمان در این بخش به خارج از استان انتقال نیافته است.
وی بابیان اینکه البرز اکنون دارای یک هزار و 200 پزشک متخصص و فوق تخصص است،گفت:
راه اندازی امداد هوایی یکی دیگر از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در البرز است .
وی گفت: با وجود مشکلات اقتصادی درکشور، دانشگاه علوم پزشکی البرز چهار طرح بزرگ بیمارستانی را در اولویت قرار داده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهار داشت: تکمیل بیمارستان فردیس یکی از این طرح ها بوده که 500 میلیارد ریال تسهیلات برای تکمیل آن از منابع بانکی دریافت می کنیم .
وی ادامه داد: ساخت بیمارستان حضرت سیدالشهدا (ع ) در مرکز شهر کرج یکی دیگر از طرح های اولویت دار است که باید به سرانجام برسد.
درفشی افزود: بیمارستان کمالشهر کرج دیگر طرح درمانی است که با جدیت ساخت آن را دنبال می کنیم .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: اولویت بعدی توسعه بیمارستان امام حسین (ع ) محمد شهر از 170 تخت به 240 تخت است.
استان البرز با جمعیتی حدود سه میلیون نفر دارای حدود 17 بیمارستان دولتی و خصوصی است.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.