مسعود مهران نیا روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این نمایشگاه ها در مدارس ابتدایی و متوسطه با هدف آشنایی بیشتر دانش آموزان با رویکرد انقلاب اسلامی ، جایگاه ایران در دنیا و چرایی مراقبت از دستاوردهای انقلاب برپا شده است.
وی از بصیرت افزایی، انگیزه بخشی ، رفتارسازی و تجربه آفرینی به عنوان دیگر اهداف دایر کردن این نمایشگاه ها در مدارس البرز یاد کرد.
وی انتقال پیام انقلاب اسلامی به دانش آموزان ، یاد آوری حماسه آفرینی مردم در دوران انقلاب ، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ، گسترش گفتمان انقلابی، تقویت روحیه وحدت و همدلی در بین دانش آموزان و تاکید بر ولایت مداری را از محورهای موضوعی این نمایشگاه ها در مدارس البرز یاد کرد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در ادامه به نقش محوری مردم در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی پرداخت و یادآور شد: نقش محوری مردم در رویداد انقلاب به زبان عکس ، اخبار انتشار یافته در روزنامه ، پیام هایی از معمار کبیر انقلاب و رهبری ، مقاله و کتاب به نمایش درآمده است.
مهران نیا تصریح کرد: غرفه های یادمان شهدا در این نمایشگاه ها به منظور آشنایی دانش آموزان با فلسفه شهادت و حماسه آفرینی مردم در دوران 8 سال دفاع مقدس و دفاع از اسلام در آن سوی مرزهای کشور ' مدافعان حرم ' برپا شده است.
وی اضافه کرد: دانش آموزان در این نمایشگاه ها دانسته های خود را در زمینه شکل گیری انقلاب اسلامی ، نهضت امام راحل ، حماسه آفرینی شهدای گرانقدر و نقش حمایتی ملت ایران در پیروزی انقلاب در قالب آثار هنری ، فرهنگی و ادبی به نمایش گذاشتند.
وی تاکید کرد: یکی از بخش های مهم این نمایشگاه ها را عکس ها و اخبار مربوط به راهپیمایی 22 بهمن در سال های گذشته را تشکیل می دهد زیرا این روز مهم در تاریخ انقلاب اسلامی بیانگر وحدت ملی ، ولایتمداری و استقامت و پایداری ملت ایران در مقابل مستکبران است .
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.