وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید فضا برای تولید و اشتغال مهیا شود و با توجه به موانع تولید در راستای کمک به تولید کنندگان، تسهیلات ویژه برای آنها مهیا شود لذا توقع داریم در استان البرز مشکلات به‌گونه‌ای رفع شود که از راهکارهای موجود برای حل مشکلات دیگر استان‌ها استفاده شود

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا رحمانی عصر شنبه در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان البرز با عنوان اینکه بیش از 20 سال با تولیدکنندگان و صادرکنندگان زندگی کردم، اظهار کرد: در بازدیدهای واحدهای تولیدی البرز امروز، خوشحالم که با حضور جوانان مستعد در واحدهای صنعتی و تولیدی روبه‌رو شدم که نمونه های متفاوتی بودند.

وی افرود: مراکز تولیدی با بیش از 400 تا 500 جوان تحصیلکرده که هر یک دارای ایده و نوآوری هستند، دارای اهمیت بسزایی است چراکه به عنوان نمونه تولید دارو، حیاتی و دارای صرفه اقتصادی است.

رحمانی با عنوان اینکه در جریان بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی استان البرز از نزدیک با مشکلات مواجه شدم، گفت: حمایت ویژه مدیران خصوصا استاندار و متولیان که دست‌به‌دست درصدد حل مشکلات حوزه صنعت، هستند حائز اهمیت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: هیچ گاه کیفیت، اتفاقی نیست لذا توقع داریم در استان البرز مشکلات به‌گونه‌ای رفع شود که از راهکارهای موجود برای حل مشکلات دیگر استان‌ها استفاده شود و در این راستا توقع ما بالاست و با توجه به مشکلات انتظار حل بعضی از مشکلات را داریم.

وزیر صمت با عنوان اینکه برای مقابله با تحریم، استانهای هم مرز دارای ظرفیت خوب هستند، گفت: بسیاری از مشکلات استان‌های مرزی مانند سیستان و بلوچستان، خوزستان، کرمانشاه و آذربایجان به تحریم‌ها برمی‌گردد لذا پتانسیل استان‌های مرزی در حوزه صادرات از اهمیت بالایی برخوردار است.

رحمانی افزود: استان‌های هم مرز ظرفیت‌هایی هستند که باید موردتوجه قرار بگیرند و در صورت حل بسیاری از مشکلات می‌توانیم شاهد توسعه صادرات در استان‌های مرزی باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به اینکه دستاوردهای حوزه صنعت و تولید قابل‌توجه است، گفت: در بخش گازرسانی به شهرها و روستاها پیشرفت بسیار خوبی داشته‌ و در حوزه‌های علم و فنّاوری نیز موفقیت‌های خوبی کسب کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۷۸ شهرک صنعتی مصوب در کشور وجود دارد، گفت: این در حالی است که اوایل انقلاب ما فقط سه شهرک صنعتی داشتیم.

وی گفت: باید فضا برای تولید و اشتغال مهیا شود و با توجه به موانع تولید در راستای کمک به تولید کنندگان، تسهیلات ویژه برای آنها مهیا شود.

رحمانی با اشاره به سه حوزه صنعت، معدن و تجارت، گفت: در وزارتخانه هر سه حوزه یک کارگروه مخصوص به خود دارد.

وی ادامه داد: ستاد تسهیل رفع موانع تولید در بخش صنعت، ستاد تنظیم بازار در بخش تجارت و همچنین کارگروه بخش معادن هریک در استانها فعال هستند و ریاست هر کارگروه به استانداران سپرده و اختیارات جامع و کاملی به نمایندگان دولت سپرده شده است.

رحمانی گفت: سال آینده پیشران توسعه کشور، صادرات است و باید با جدی گرفتن این بخش و با توجه به فن آوری نوین این بخش را رونق داد.

وی اظهار داشت: جوانانی که متولد بعد از انقلاب هستند، امروز به دانش روز دنیا دست پیدا کردند و در رفع وابستگی با دستیابی به امکانات علمی و پژوهشی، خدمات شایسته ای انجام داده و نیاز کشور را تامین می کنند.

وی افزود: استان البرز استانی با توجه به پتانسیل صنعتی و کارخانه های تولیدی در کشور به عنوان استان دارای صنعت با فناوری دانش بنیان شناخته شده و از اهمیت خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به دستاوردهای چهل ساله، انقلاب اسلامی، گفت: صنایع و تولیدکنندگان داخلی مرتبط با شرکت های دانش‌بنیان نقش بسرایی در شکوفایی و توسعه اقتصاد داشته و با توجه به همت پژوهشگران و صنعتگران کشور داخلی، تولیدات بر اساس فناوری نوین ایجاد می شود که شاید این امکان در کشورهای دنیا، کم سابقه باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.