به گزارش ایرنا، 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد که با نگاهی مقایسه ای به دوره پیش از انقلاب و امروز، در واقع نشان‌دهنده عمق تحولی بنیادی است که ملت ایران آن را تجربه کرده و بر شکوه و اقتدار آن افتخار می کنند.
امروز 12 بهمن ماه ، سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره ) به سرزمین ایران اسلامی است که هر ایرانی با تداعی خاطرات آن روز ، بر خود می بالد که فرزند ایران و انقلاب است.
امروز نام انقلاب اسلامی در جهان همانند ستاره ای روشن و هدایت گر می درخشد و روحیه امید و مقاومت به همه آزادیخواهان دنیا می بخشد.
ملت ایران در 40 سالگی انقلاب بار دیگر استحکام و نشاط انقلاب را با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب که یکی از اصول بنیادین نظام جمهوری اسلامی است را در مقابل چشمان مردم دنیا به نمایش می گذارند.
در چهار دهه گذشته عمر انقلاب، همه پرسی و انتخابات زیادی در ایران برگزار شد که در آن مردم آزادانه و با شور و شوق شرکت کردند و با مشارکت در فعالیت های فرهنگی، مذهبی، اقتصادی ، آموزشی ، علمی و خدماتی نشان دادند که در مسیر اهداف انقلاب اسلامی حرکت می کنند.
انقلاب اسلامی بر اساس اهداف و آرمان های قابل قبول و مستندی به وجود آمد که ریشه در آموزه های دینی و ملی جامعه ایران دارد به گونه ای که میل به توسعه و پیشرفت و کمال از جمله دستاوردهایی است که آیندۀ پیش روی انقلاب اسلامی را درخشنده تر کرد.
مردم سالاری دینی در ایران نماد عینی از تحقق توسعه است که در این راستا یکی از مهم ترین ابعاد آن یعنی توسعه سیاسی و کارکرد آن در عرصه نظام سازی پس از انقلاب اسلامی در قالب نظام مردم سالاری دینی مورد توجه ویژه ای قرار گرفت.
معیارها و ملاک های حاکم بر نظام مردم سالاری دینی در ایران نشان می دهد توسعه سیاسی، از اهداف ضروری انقلاب اسلامی در راستای شکل گیری و دوام نظام مردم سالاری دینی بوده است.
مردم سالاری دینی مبتنی بر اصول و ملاک هایی همچون رضایتمندی مردم، ارزش مداری، حق مداری و قانون محوری و نیز در بردارنده ویژگی هایی است که جز در قالب توسعه سیاسی قابل تحقق نیست.
به یقین توسعه سیاسی مبتنی بر ارزش های الهی در ایران پس از انقلاب، یکی از دستاوردهای گران سنگ نظام اسلامی است.
استقلال یکی از اصلی‌ترین شعارهای انقلاب اسلامی ملت ایران است که در این سال ها مردم انقلابی ایران در هنگام مداخله گری کشورهای غربی در امور ایران همواره بر آن تاکید می کنند.
یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی را می توان در بخش با سوادی ذکر کرد که در قبل از انقلاب بیشتر مردم بی سواد بودند اما امروز مرزهای علم و فناوری را طی می کنند.
قدرت نظامی و پیروزی‌های منطقه‌ای از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است به گونه ای که نیروهای نظامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی حافظ استقلال و تمامیت ارضی کشور بوده‌اند تا جایی که امروز قدرت موشکی ایران آمریکا را به هراس انداخته و نگران ساخته است.
در حالی که آمریکا با فتنه به وجود آمده در سوریه گمان می‌کرد این کشور را از محور مقاومت جدا کرده بود حضور مدافعان حرم این اجازه را به او نداد و امروز ایرانی‌ها ،هزاران کیلومتر آن سوتر از مرزهای ایران مقابل تروریست‌ها که سربازی آمریکا را عهده دارند ایستاده و آنان را متواری ساخته‌اند.
امروز 40 سال از آن روزها می‌گذرد و با وجود مشکلات اقتصادی که مسئولان بایستی برای حل این مشکلات کمر همت ببندند وضعیت اقتصادی و رفاه مردم بسیار بهتر از دوره پهلوی است.
آزادی دستاوردی که انقلاب نصیب ملت ایران کرد زیرا در دوره پهلوی حتی مقامات و مسئولان کشور جرات این را نداشتند که سخنی بگویند مبادا شاه خوشش نیاید اما امروز روزنامه‌ها و رسانه‌ها هر چه می‌خواهند می‌گویند و می‌نویسند.
برای دیدن این واقعیت غیرقابل انکار کافی است به کنترل رسانه‌های مکتوب اعم از روزنامه‌ها و کتاب‌ها توسط ساواک بپردازیم تا دریابیم که در این برهه ، زبان‌ها برای گفتن و قلم‌ها برای نوشتن تا چه اندازه محدود بوده‌اند.
امروز و با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی با نگاهی به پیشخوان گیشه روزنامه ‌فروشی‌ها می بینیم که صدها روزنامه ، مجله و نشریه فعالیت دارند و هر چه می‌خواهند می‌نویسند.
امروز چهل سال از آن روزها می‌گذرد، پیشرفت معنوی امروز قابل مقایسه با دوره پهلوی که فساد سازمان یافته از سوی رژیم بر مردم تحمیل می‌شد نیست چون جوانان این مرز و بوم در دهه شصت غسل شهادت می‌کردند و برای دفاع از وطن به جبهه‌ها می‌رفتند.
روزهایی را به خاطر می آوریم که جوانان با امام (ره) دیدار می‌کردند و از ایشان تقاضا ی دعا برای به شهادت رسیدن می کردند و امروز این مردم آرزو می‌کنند که به آنان اجازه داده شود به سوریه بروند و از حرم اهل بیت (ع) دفاع کنند.
مقایسه امروز با دوره پهلوی در همه عرصه‌ها نشان‌دهنده پیشرفت شگفت‌انگیزی است که به برکت اسلام نصیب ملت ایران شده است پس ضرورت دارد امروز داشته‌هایمان را قدر بدانیم و برای حل مشکلات موجود کشور کمر همت ببندیم و مسلم است که هیچ مشکلی جز با دستان توانمند ایرانی و بدون اتکا به بیگانگان قابل حل نیست.
2819/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.