به گزارش ایرنا، رئیس مدارس شاهد و امور ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش البرزدر این آیین هدف از برگزاری این یادواره را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان و تجدید میثاق نسل چهارمی ها با امام ، شهدا و ولایت ذکر کرد.
قادر صفرپور بیان داشت: برای آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت طرح های مختلفی چون شهید محله ، دیدار با خانواده معظم شهدا، شهید پژوهی، حضور دانش آموزان در سفر معنوی راهیان نور، برپایی نمایشگاه کتاب و یادمان شهدا در مدارس در سال تحصیلی 98-97 برنامه ریزی و تدوین شده است.
وی یادآورشد: دشمنان اسلام و انقلاب از مردم ایران که نقش پشتوانه ای محکمی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند، هراس دارند به همین دلیل همواره تلاش می کنند فرهنگ ایثار و شهادت را کم رنگ کنند.
صفرپور با اشاره به ایثار مردم ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس ،خاطرنشان کرد: در دوران جنگ تحمیلی 36 هزار دانش آموز و پنج هزار معلم بسیجی جان خود را تقدیم اسلام ، ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی کردند.
وی در ادامه به 400 دانش آموز و 94 معلم شهید استان البرز پرداخت و تصریح کرد: دانش آموزان و معلمان بسیجی در دوران دفاع مقدس کلاس های درس را ترک کردند تا به رسالت بسیجی خود که دفاع از اسلام ، انقلاب ، وطن و نظام بود انجام وظیفه کنند.
صفرپوراضافه کرد: در چهلمین سالگرد انقلاب ، یادوراه های شهدا را برگزار می کنیم تا دانش آموزان با فرهنگ و تفکر بسیجی ، فرهنگ ایثار و شهادت و وظیفه ای که در برابر خون پاک شهدا بر عهده دارند شناخت بیشتری پیدا کنند.
وی گفت: در این یادواره ها کارشناسان حوزه و دانشگاه در مورد رسالت فرد بسیجی در جامعه ، نقش شهدا در امنیت و اقتدار ملی ایران در دنیا ، جنگ نرم دشمن، آسیب هایی که دشمنان در فضای مجازی برای به منحرف کردن نوجوانان و جوانان ایرانی از خط انقلاب و اسلام طراحی کرده اند و از نگاه عمیق به فرهنگ جامعه با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب سخن می گویند.
در این یادواره دانش آموزان ندای لبیک یا زهرا (س) ، لبیک یا خمینی و لبیک یا خامنه ای سر دادند.
در مدارس شاهد استان البرز حدود 9 هزار دانش آموز تحصیل می کنند.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.