رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با انتقاد از افزایش ریا و ربا در جامعه تاکید کرد: باید متعهد شویم که با شفاف‌سازی مدیران با بداخلاقی ناشی از ریا و ربا مبارزه کنیم و از چند چهره بودن پرهیز کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحیم بنامولایی در مراسم تجلیل از صنعتگران موفق استان البرز، گفت: با گذشت 4 دهه از انقلاب اسلامی لازم است برای دهه پنجم با مدیریت انسانی و نگرش اقتصاد گرایانه به تولید ملی و حمایت تولید خود اتکا کنیم. 

وی افزود: در نمایشگاه دائمی اتاق بازرگانی، توانمندی های استان ایجاد شده و هدف آن که بهره وری بیشتر و توسعه صادرات  است.

بنامولایی با تاکید بر تبدیل اقتصاد متکی به منابع غیر نفتی به جای اقتصاد متکی به نفت، اظهار داشت: همچنین لازم است سیاست اقتصاد متکی به منابع خصوصی جایگزین اقتصاد متکی به دولت شود لذا برای رسیدن به این هدف حرفی برای گفتن داشت.

این مدیر استانی تاکید کرد: ریا و ربا مشکل جامعه است که در جامعه تبدیل به بداخلاقی شده است و باید متعهد شویم که با ریا و ربا مبارزه کنیم و از چند چهره بودن بپرهیزیم.

وی افزود: باید حافظ آرمان‌های انقلاب و شهدا بود و با شفافیت خواهی از مسئولان از فساد و اختلاس که منجربه مقروض کردن جامعه می‌شود کاست و در این راستا لازم است برخورد قاطع قوه قضایی جزو مطالبات به حق مردم باشد.

بنامولایی گفت: باید با اخلاق مداری، خصوصیاتی مثل ربا را که پول را به کالا تبدیل کرده کنار زد و نگاه غلط به پول را تغییر داد و در این راستا باید تلاش شود با توسعه تولید با کیفیت و نوآوری و مشتری مداری، جوانان را وارد عرصه تولید و اشتغال کرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز ضمن تاکید بر جلوگیری از رقابت کاذب تولیدات، اظهار داشت: زمانی تجارت حلال در دست ایران بود و امروز می بینیم که این تجارت پرسود به دست کشورهایی همچون ترکیه، مالزی و صعودی افتاده و با تصاحب بازار توسط این کشورها، تجارت حلال از دست تولیدکنندگان ما خارج شده است.

بنامولایی یادآور شد: باید با توجه به رشد و نوآوری از استارت آپ بهره برد و در راستای کمک به تولید داخلی و اشتغال جوانان، فعالیت کارخانه ها را به 3 شیفت مداوم کاری تبدیل کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.