مصوبات ششمین جلسه کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر کرج صبح امروز (چهارشنبه 10 بهمن) در صد و بیست و یکمین جلسه این شورا مورد بازخوانی و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، لایحه صدور مجوز اجرای پروژه اراضی مجتمع رادیویی بعثت کرج یکی از موضوعاتی بود که در جلسه امروز نمایندگان مردم مورد بازخوانی قرار گرفت. بر اساس این لایحه، با عنایت به اینکه اجرای پروژه جنگلکاری پیرامون شهر کرج (کمربند سبز) در حد فاصل جنوب و جنوب غربی شهر برای دستیابی به اهدافی از جمله جلوگیری از ورود ریزگرد، تلطیف هوای شهر و ایجاد منظر زیبا در سال 97 مد نظر است، شهرداری کرج در نظر دارد توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری نسبت به اجرای پروژه واقع در ضلع غربی بلوار قزلحصار معروف به مجموعه رادیویی بعثت به مساحت تقریبی 90 هکتار که خارج از حریم شهر است، اقدام و هزینه آن را به مبلغ 2 میلیارد تومان تامین نماید. 

اعضای کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج در جریان بررسی این لایحه تصریح کرده اند که «با توجه به اینکه محدوده پیشنهادی برای جنگکاری خارج از حوزه کرج است، ضروری است شهرداری دلیل اولویت قرار دادن به علاوه محدوده دقیق و مساحت اجرای طرح به همراه برآورد دقیق از میزان اعتبار مورد نیاز نماید، سپس موضوع در جلسه آتی مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گیرد.» اعضای شورا رأی‌ کمیسیون را مورد تائید قرار دادند.

همچنین نامه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان البرز در خصوص دریافت اعتبار از محل مواد 16 و 17 شهرداری کرج جهت کمک به بیماران نیازمند قرائت شد که به باور عباس زارع رئیس شورا و دیگر اعضاء نیازی به رای گیری نداشته و نمایندگان مردم و شهردار می تواند با صلاحدید خود می توانند مبالغی را به این امر اختصاص دهند، چرا که پیش از قانون اختیاراتی را به ایشان جهت پرداخت در سقف معین تفویض کرده است.

طرح پیشنهادی کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج در سه محور: 1- راه اندازی مرکز استاندارد و تحت نظارت جهت عرضه دام زنده حداکثر ظرف مدت 2 ماه، 2- آماربرداری و شناسنامه دار کردن واحدهای پرنده فروشی سطح شهر و 3- شناسایی اماکنی که مستعد راه اندازی بازار روز هستند، نیز در جلسه فوق العاده مطرح شد که مورد تائید قرار گرفت.

حسین محمدی، رئیس کمیسیون محیط زیست در توضیح این پیشنهاد گفت: بر خلاف پروژه های عمرانی که هزینه بر هستند، اقداماتی مرتبط با سلامت و بهداشت جامعه وجود دارد که نیاز به خلاقیت دارند اما متاسفانه به این موضوعات توجهی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه جلسات کمیسیون بند 20 ماده 55 قانون شهرداریها چند ماهی است که برگزار نمی‌شود، عنوان کرد: شهروندان از موضوعات رنجی می برند که برای رفع آنها اهتمامی وجود ندارند. به راستی مسئول ساماندهی پرنده فروشی ها و مراکز غیرمجاز عرضه دام کدام نهاد است؟ ما می‌توانیم تهدیدها را به فرصت ها تبدیل کنیم و کرج را به شهری زیست پذیر تبدیل نماییم.

محمد نبیونی، رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر کرج نیز با اشاره به راه اندازی «دام شهر» در کلانشهر قم، اذعان داشت: این اقدام به الگویی برای سایر کلانشهرهای کشور تبدیل شده و محل درآمدزایی و اشتغالزایی است. سارا دشت گرد رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج نیز گفت که شهرداری باید در برخورد با اصناف حقوق کسب و پیشه را رعایت کند و برخوردهای قهرآمیز راه به جایی نمی برد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.