رئیس پلیس آگاهی استان البرز با اشاره به دو پرونده سرقت از دستگیری باند 8 نفره سرقت خودرو و باند 6 نفره سرقت منازل، خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ محمد نادربیگی با اشاره به یک پرونده سرقت در جمع خبرنگاران، گفت: در یکی از این پرونده ها خانمی در خیابان های سطح شهر، سوار خودروهای مدل بالا شده و به بهانه های مختلف راننده را مجبور به توقف می کرد و افرادی که وی را با دو ماشین دیگر دنبال می کردند به هنگام توقف وارد خودرو شده و ضمن پیاده کردن راننده، خودرو و وسایل آنرا سرقت می کردند.

وی افزود: متهمان این پرونده از سراب و تهران تحت تعقیب بوده اند و با پیگیری پلیس آگاهی البرز در این پرونده ۸ متهم دستگیر شده اند که در بین متهمان، ۴ مرد و یک زن، سارق و ۳ نفر مالخر هستند.

سرهنگ نادربیگی خاطرنشان کرد: سارقان خودروهای سرقتی را به سراب، منتقل و سند نمره کرده و می فروختند.

وی گفت: دستور انتشار بدون پوشش  تصاویر این گروه از سارقان صادر شده است تا در تمام کشور شناسایی شوند.

این مقام انتظامی گفت که متهمان به ۴ فقره سرقت اعتراف کرده که دو مورد در البرز شامل سرقت یک خودرو سراتو و یک خودرو پژو پارس است.

سرهنگ نادربیگی گفت: تجاوز به عنف دلیل تعقیب یکی از متهمان پرونده بود که در سراب دنبال و با شناسایی در البرز، دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی البرز با اشاره به پرونده دوم از دستگیری یک باند ۶ نفره سارقین منازل خبر داد و گفت: در کرج چند سرقت مشابه که از مسیر ورودی بالکن، وارد منازل شده و پس ازتخریب اقدام به سرقت می کردند.

وی با بیان اینکه متهمان این پرونده از یزد، تهران و قزوین تحت تعقیب بوده و به دلیل محکومیت با سند آزاد شده بودند، گفت: این متهمان تاکنون بیش از ۳۰ فقره سرقت اعتراف کرده اند و ۲۱ فقره از محل های سرقت آنها شناسایی شده است و ارزش اموال مسروقه آنها بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

سرهنگ نادربیگی افزود: خودروهایی که متهمان این پرونده سرقت ها را با آنها انجام داده اند شامل پژو پارس سفید و مشکی، ۲۰۶ سفید، سمند سفید و پژو ۴۰۵ است.

 وی با اشاره به اینکه این متهمان ۲۰ فقره سرقت منزل هم در تهران داشتند، خاطرنشان کرد: یکی از سارقان ۷ فقره سابقه کیفری داشته و سرقت هایی در اراک، قم، تهران و شهریار داشته و تحت تعقیب بودند که توسط پلیس آگاهی البرز دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی پلیس استان البرز در بخش دیگری از سخنانش از دستگیری سارق سابقه دار خبر داد و گفت: سارق این پرونده با حدود چهار سابقه کیفری اهل یکی از طایفه های خاص کرج است که بر اساس سرنخ ها شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: با توجه به اینکه متهمان کل وسایل منازل را سرقت می کردند لذا در مدت ۶ ماه دنبال این سارق بودیم و در نهایت اموال مسروقه از محل زندگی  این سارق کشف شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۵ فقره سرقت در این مورد شناسایی شده و ارزش اموال بیش از ۲ میلیارد تومان است، عنوان کرد: وی به ۴۰ فقره اعتراف داشته و ۲۵ نفر مالباخته تاکنون در این مورد شناسایی شده که از آپارتمان‌های مسکونی سرقت انجام می‌شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.