سروان مسعود خانجانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال بارش برف و باران شب گذشته تاکنون یک مورد سقوط بهمن در محدوده گالری بهمن در پیچ سرهنگ رخ داده که ماموران راهداری مسیر را بازگشایی کردند.
وی ادامه داد: این حادثه تلفات جانی نداشت و تنها یک خودرو آسیب دیده است.
خانجانی افزود: همچنین از صبح امروز تاکنون سه فقره سقوط سنگ در مناطق مختلف جاده کرج- چالوس رخ داده که هیچ گونه تلفات جانی و مالی نداشته است.
وی گفت: با توجه به احتمال ریزش سنگ و بهمن در این محور، مسافران در محدوده های بهمن گیر به ویژه در محدوده سه راه دیزین و خرگوش دره توقف نکنند.
وی بیان داشت: از ابتدای فصل پاییز تاکنون 15 فقره ریزش کوه و بهمن در جاده کرج - کندوان رخ داده است.
کارشناس پلیس راه استان البرز تاکید کرد: برخی رانندگان خودروی خود را درمحدوده آسفالت جاده کرج -چالوس پارک می کنند که سبب ترافیک سنگین در سطح محور شده که در صورت مشاهده پلیس، خودروی آن ها توسط جرثقیل به پارکینگ منتقل خواهد شد.
وی افزود : ماموران راهداری، پلیس راه و هلال احمر در مناطق مختلف جاده کرج - چالوس برای خدمات رسانی به مردم مستقر هستند.
خانجانی ادامه داد: همراه داشتن زنجیر چرخ دراین شرایط الزامی است و رانندگان استفاده از زنجیرچرخ را باید آموزش ببینند، چرا که آشنا نبودن به این موضوع علاوه بر سختی برای راننده سبب ترافیک سنگین در جاده ها می شود.
کارشناس پلیس راه استان البرز افزود: علاوه بر زنجیر چرخ ، سالم بودن بخاری و برف پاک کن از موارد مهمی است که رانندگان بایدمدنظر قراردهند.
وی یادآور شد: همراه داشتن تجهیزات زمستانی، لباس گرم و غذای کافی از دیگر توصیه های پلیس راه به رانندگان است.
خانجانی گفت: پلیس راه استان البرز با آمادگی کامل درتمام راه های این استان برای هرگونه خدمات امدادی و انتظامی در محل های مورد نظرمستقر شده است.
به گزارش ایرنا، استان البرز دارای یک هزار و 450 کیلومتر آزادراه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است که 18 درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های این استان است.
نیمی از جاده 160 کیلومتری کرج -چالوس درمحدوده استان البرز قراردارد.
2098/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.