سروان مسعود خانجانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بارش برف از محدوده آسارا تا کندوان جاده کرج - چالوس را در برگرفته و داشتن زنجیر چرخ در این محور الزامی است .
وی اضافه کرد: ماموران راهداری با همکاری پلیس راه درحال نمک پاشی و پاکسازی مسیر هستند.
خانجانی بیان داشت: اکنون در سایر محورهای ارتباطی استان البرز از جمله آزاد راه تهران - کرج - قزوین شاهد بارش باران هستیم.
وی اضافه کرد: بارش ها در جاده کرج - چالوس خطر سقوط سنگ و رانش زمین در این محور را افزایش داده و رانندگان نباید در محدوده هایی که احتمال ریزش وجود دارد، توقف کنند.
کارشناس پلیس راه البرز افزود: احتمال سقوط سنگ در محدوده امام چشمه تا کندوان در جاده کرج - چالوس بیشتر از سایر نقاط این جاده است که رانندگان دراین محدوده توقف نکنند.
وی گفت: ازابتدای فصل پاییزتاکنون 13 فقره ریزش سنگ و بهمن درجاده کرج -چالوس رخ داده است.
خانجانی به رانندگان توصیه کرد که لوازم ایمنی، پوشاک گرم، مواد غذایی کافی همراه داشته باشند، ضمن آن که رعایت سرعت مناسب در جاده های لغزنده البرز ضروری است.
وی یادآورشد: با توجه به مه آلود بودن هوای استان البرز، خودروها فاصله طولی را در این مسیرها رعایت کنند.
وی همچنین از رانندگان به ویژه در آزادراه ها خواست ضمن کنترل سرعت و رعایت قوانین، در صورت وقوع هرگونه حادثه در مواقع بارندگی و مه آلود بودن هوا، چراغ های بزرگ خودروهای خود را روشن نگه دارند.
استان البرز دارای یک هزار و 450 کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است که به علت قرار گرفتن در مسیر 15 استان، 18 درصد ترافیک جاده ای کشور را به خود اختصاص داده است.
جاده کرج - چالوس 160 کیلومتر مسافت دارد که نیمی از آن در استان البرز و نیمی دیگر در حوزه استحفاظی استان مازندران واقع شده است.
2098/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.