حجت الاسلام سید محمدرضا فقیهی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری همایش توجیهی- آموزشی قبل از سفر دانشگاهیان استان البرز به عتبات عالیات در کرج به خبرنگار ایرنا گفت: کار مقدماتی بیستمین دوره اعزام دانشگاهیان با ثبت نام در آذرماه به مدت 10 روز آغاز شد.
وی اظهار داشت: در مدت 10 روز ثبت نام، 52 هزار نفر از دانشجویان سراسر کشور برای اعزام به عتبات نام نویسی کردند که استقبالی بی نظیر بود.
فقیهی گفت: برنامه اولیه برای اعزام دانشجویان به عتبات 12 هزار نفر در قالب 300 کاروان بود ولی با توجه به استقبال بسیار خوب تصمیم گرفته شد که این تعداد به 16 هزار نفر افزایش یابد.
وی افزود: در قرعه کشی انجام شده تعدادی به عنوان نفرات اصلی و تعدادی به عنوان ذخیره انتخاب شدند.
فقیهی با بیان اینکه بیستمین دوره اعزام ها از ابتدای بهمن ماه جاری آغاز شده، اضافه کرد: نخستین گروهی که اعزام شده بود امروز به کشور بازمی گردند.
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان سراسر کشور اظهار داشت: این اعزام ها تا ماه مبارک رمضان سال آینده ادامه خواهد داشت.
فقیهی بیان داشت: برای دانشجویان اعزامی برنامه های فرهنگی مختلفی دیده شده که این برنامه ها در سه مقطع قبل از سفر، حین سفر و پس از سفر است.
وی ادامه داد: همایش قبل از سفر در استان های مختلف در حال برگزاری است و تا 2 هفته آینده این همایش قبل از سفر به اتمام می رسد.
فقیهی یادآور شد که تعداد اعزام های بیستمین دوره نسبت به دوره نوزدهم افزایش چندین برابری داشته به طوریکه در اعزام نوزدهم چهار هزار نفر به این سفر زیارتی اعزام شدند.
وی گفت: برای دانشجویان اعزامی تسهیلات 30 میلیون ریالی برای سفر هوایی و 20 میلیون ریالی برای سفر زمینی با سود چهاردرصد با دوره بازپس دهی 18 ماهه تعلق می گیرد.
اعزام های دانشجویان به سفر عتبات عالیات روزانه سه سفر به صورت هوایی و یک سفربه صورت زمینی انجام می شود.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.