حسین رحمانیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این انتخابات سه نفر برای عضویت در شورای عالی آموزش و پرورش انتخاب خواهد شد.
وی بیان داشت:شورای عالی آموزش و پرورش عالی ترین مرجع سیاستگذاری آموزش و پرورش عمومی و متوسطه است که وظیفه دارد با تعیین خط مشی های آموزشی در چارچوب سیاست های کلی نظام و قوانین و مقررات موضوعه بسترهای قانونی برای اجرای سیاست ها و نیل به اهداف نظام آموزش و پرورش را فراهم آورد.
رحمانیان گفت: حضور نمایندگانی از بین معلمان و مدیران مدارس به کارآمدی و روز آمدی هر چه بیشتر این شورا کمک شایان توجهی خواهد کرد.
وی تصریح کرد: در دنیای متحول و متغیر کنونی بسیاری از مفاهیم نظری ، بنیان های فکری رویکردها و روش های حاکم در حوزه ی تعلیم و تربیت دستخوش تغییر و دگرگونی شده است .
رحمانیان اضافه کرد: در عصر حاضر که به انفجار اطلاعات و عصر دانایی نیز نامیده می شود ما نیز باید همپای سایر کشورها با درک شرایط و نیازهای زمان التزام به اصول و مبانی تربیتی اسلامی ایرانی خویش امکان تحقق اهداف آموزشی تربیتی مترقی متناسب با ویژگی های دنیای امروز را فراهم کنیم که بخش های عمده ای از این مهم در شورای عالی آموزش و پرورش کشور رقم می خورد.
وی، حضور افرادی از کف مدارس در کنار عالی ترین مراجع تصمیم گیری و تصمیم سازی برای آموزش و پرورش کشور را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: خوشبختانه این شرایط توسط دولت دوازدهم و با پی گیری و تأکید مقام عالی وزارت در حال انجام است .
وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه ی آموزش و پرورش برگزاری انتخابات سراسری برای عضویت منتخبان جامعه فرهنگیان کشور در شورای نظارت بر عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان بود ، یاد آورشد: این باراین انتخابات برای جلب مشارکت بیشتر معلمان و مدیران مدارس کشور در شورای عالی آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.
رحمانیان گفت: این انتخابات بر اساس بند 14 از ماده 9 لایحه ی تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش در سراسر کشور برگزار می شود.
وی اظهارداشت : ثبت نام داوطلبان از 29 دی ماه آغاز شده و علاقه مندان به نامزدی در این انتخابات می توانند تا پایان روز جمعه 12 بهمن ماه با مراجعه به پرتال رسمی آموزش و پرورش به آدرس : ir.medu و از طریق برنامه های کاربردی ( اپلیکیشن ) سینا ثبت نام کنند.
وی تاکید کرد: کلیه ی مراحل ثبت نام کاندیداها ، اخذ رأی و اعلام نتیجه از طریق همین برنامه ی سینا قابل انجام است و رأی گیری این انتخابات نیز از طریق سامانه ی الکترونیکی انجام خواهد شد.
استان البرز 25 هزار نفر فرهنگی دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.