رئیس سازمان برنامه و بودجه با همراهی استاندار البرز با حضور در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از بخش‌های مختلف این مجموعه بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، عصر امروز محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، شهبازی استاندار البرز، خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و شماری از مسئولان از بخش های مختلف موسسه رازی بازدید به عمل آوردند.

نوبخت و هیات‌همراه از نمایشگاه دائمی روابط عمومی، بخش جانوران سمی، ساختمان جدید تصفیه و فرمولاسیون سرم‌های درمانی موسوم به B1 و ساختمان تولید تخم مرغ اس پی اف (SPF) دیدن کردند.

گفتنی است؛ موسسه رازی از سال ۱۳۰۴ تا کنون با تحقیقات و تولید واکسن و فرآورده های بیولوژیک انسانی، دامی و طیور موجب ریشه کنی و کاهش چشمگیر بسیاری از بیماری های خطرناک در کشورمان شده است.

فلج اطفال از جمله بیماری هایی خطرناکی است که با واکسن تولید شده در موسسه رازی در ۱۷ سال اخیر در کشور ریشه کن شده است؛ به رغم اینکه کشورهای اطراف ایران از منابع اصلی این بیماری هستند. 

همچنین، کشور ایران با تولیدات سرم های درمانی ضد مارگزیدگی و عقرب زدگی موسسه رازی، بزرگ‌ترین تولیدکننده این محصولات در خاورمیانه است.

این هیات قرار است پس از بازدید از بخش های مختلف موسسه رازی در نشستی مشترک با مسئولان موسسه شرکت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.