به گزارش ایرنا، محمد سعیدی کیا روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه آزاد راه تهران - شمال افزود: برای تکمیل قطعات 2 و سه حدود 80 تا 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی ادامه داد: اراده مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان کشور عامل اصلی تسریع در روند پروژه آزادراه تهران شمال است.
سعیدی کیا گفت: این پروژه با آخرین استاندارد های مهندسی روز دنیا در حال ساخت و تکمیل است.
رئیس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: برای قطعات بعدی این پروژه مناقصه و فاینانس را در دستور کار داریم که از نیمه دوم سال آینده آغاز می شود.

آزادراه تهران - شمال به طول 121کیلومتر دارای 180 رشته تونل در مجموع به طول تقریبی 100 کیلومتر است و بلندترین آنها تونل های بلند تالون و البرز به ترتیب به طول تقریبی چهار هزار و 900 متر و 6 هزار و 400 متر (در هر باند) می باشد.
تعداد پل های بزرگ (در باند رفت و برگشت ) جمعا' 95 دستگاه پل و طول کل آن حدود 13 کیلومتر است.
این آزاد راه در چهار قطعه در دست ساخت است که قطعه یک آن از تقاطع بزرگراه آزادگان و بزرگراه شهید همت شروع و با عبور از مناطق کن، سولقان، امامزاده عقیل، تونل تالون و دره لانیز به سه‌راهی شهرستانک می‌رسد.
قطعه نخست این آزاد راه 32 کیلومتر بوده و تکمیل آن در اولویت است که با احداث آن مسیر کنونی تهران - چالوس حدود 60 کیلومتر کوتاه می شود.
قطعه دوم آزادراه تهران - شمال به طول 22 کیلومتر حدفاصل دو آب شهرستانک - پل زنگوله دارای 45 تونل به طول 33 کیلومتر و 900 متر است و برای آماده سازی این قطعه باید 28 پل بزرگ در این مسیر ساخته شود و طول پل های این قطعه 2 کیلومتر و 900 متر خواهد بود.
قطعه سوم آزادراه تهران - شمال حد فاصل پل زنگوله - سه راهی دشت نظیر، به طول تقریبی 47 کیلومتر است، این مسیر دارای 2 خط رفت و دو خط برگشت بوده و دارای 92 تونل رفت و برگشت به طول 33 کیلومتر و 500 متر و 38 پل است.
قطعه چهارم این آزادراه حدفاصل سه راهی دشت نظیر - چالوس به طول حدود 20 کیلومتر است که به صورت 2 خط رفت و 2 خط برگشت بوده و در قسمت های بلند آن یک خط کندرو نیز وجود دارد که تابستان 94 زیر بار ترافیک رفته است.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.