به گزارش ایرنا، مسعود مهرانی نیا درنشست با دانش آموزان طرح ملی داناب که روز چهارشنبه در کانون رضوان کرج برگزار شد، افزود: دانش آموزان سفیران نجات آب هستند که در قالب فعالیت های گروهی، هشدارهای لازم را به زبان هنر به مردم انتقال می دهند.
وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان در اجرای این طرح به شهروندان یادآوری می کنند که باید با کم آبی سازگار شویم و راهکارهای نجات منابع آب را به دوستان و اعضای خانواده خود آموزش می دهند.
وی تصریح کرد: با اجرای این طرح ما نسلی را پرورش می دهیم که دغدغه حفاظت از منابع آبی را در جامعه نهادینه کند.
وی ایجاد تغییرات مثبت در نگرش و رفتار دانش آموزان نسبت به مسائل و چالش های بخش آب را از اهداف برگزاری این طرح در مدارس استان دانست.
مهرانی نیا یادآورشد: این طرح ویژه دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه است.
وی حفاظت کمی و کیفی آب، حساس سازی دانش آموزان مقطع راهنمایی و خانواده های آنان و آموزش راهکارهای مصرف بهینه آب را از دیگر اهداف اجرای این طرح ملی در مدارس البرزعنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه این طرح با توجه به کمبود منابع آبی در کشور شکل گرفته است خاطرنشان کرد: ایجاد حساسیت در بین آحاد مردم و مسئولیت پذیری عمومی از اهم کارکردهای آن به شمار می آید.
مجری طرح ملی دانش آموزی داناب دراستان البرز نیز گفت: با مشارکت و همراهی آموزش و پرورش امسال 6 هزار دانش آموز البرزی تحت پوشش طرح ملی دانش آموزی داناب با رویکرد آموزشی و فرهنگی قرار می گیرند.
ابوذر حاتمی اظهارداشت: همه ما باید آگاه باشیم که هریک قطره آب که بیشتر مصرف شود آینده خودمان رو به تباهی خواهد رفت.
وی تصریح کرد: در این طرح سرفصل های متعددی که شامل شناخت چرخه آب و حوضه آبریز، شناخت منابع و مصارف آب، شناخت پرمصرف ترین مصرف کننده بخش آب (کشاورزان) و آب مجازی است، به دانش آموزان ارایه می شود.
وی ادامه داد: در این طرح آموزش های لازم به آموزگاران داده می شود و سپس آنها این آگاهی ها را به دانش آموزان منتقل می کنند.
وی اضافه کرد: در این طرح بازدیدهایی برای دانش آموزان برقرار می شود که از نزدیک با اثرات مصرف بی رویه آب مانند فروچاله ها، نشست زمین و غیره آشنا می شوند.
وی یادآورشد: دانش آموزان می توانند آثار هنری خود را در بخش عکاسی، مقاله نویسی ، خوشنویسی، طراحی بازی، روزنامه دیواری، طراحی و نقاشی ، داستان و متن ادبی ، فیلم های کوتاه موبایلیو فعالیت در شبکه های اجتماعی آماده کنند.
حاتمی موضوعات مسابقه داناب را در زمینه بحران آب ، آلودگی منابع آب، آب مجازی، چرخه آب در طبیعت، مصرف آب در کشاورزی و راهکارهای سازگاری با کم آبی برشمرد.
وی افزود: دانش آموزان البرزی تا 30 فروردین ماه 98 فرصت دارند، آثار خود را به معلمان در کلاس درس تحویل دهند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.