دکتر امیدمهدی عبادتی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا به روند برگزاری استارت آپ ها در دنیا اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه امروزه تکنولوژی های نوین و گسترش و دسترسی به اینترنت در حوزه کارآفرینی و کسب و کارهای نوپا شکل گرفته، باعث شده بنگاه های اقتصادی کوچک با سرمایه گذاری کم حول محور این تکنولوژی ها بنا شود .
وی اظهار داشت: بر این اساس یک رویکرد جدید در حوزه کاریابی و کارآفرینی در دنیا ایجاد شده است که همان برگزاری استارت آپ ویکندها می باشد.
وی گفت: استارت آپ ویکند یک رویداد آموزشی تجربی هست که در دنیا در سه روز متوالی و در انتهای هفته برگزار می شود که در آن شرکت کنندگان با انگیزه های مختلفی مثل برنامه نویسی، تبدیل شدن به مدیران تجاری، بازاریابی و طراحی حضور پیدا می کنند.
رئیس مرکز تخصصی آپ های خوارزمی افزود: افرادی که علاقمند به استارت آپ ها هستند در این سه روز گرد هم می آیند تا طی یک بازه زمانی حدود 54 ساعته بتوانند ایده هایشان را مطرح کنند و بر اساس آن گروه تشکیل بدهند و هر گروه بتواند ایده خود را اجرا کند.
وی بیان داشت: در حقیقت استارت آپ ویکند تبدیل به جایی شده که یک سری شرکای مشتاق که ایده ها و تجربه های یک محیط بدون ریسک را برای یک مسیر کارآفرینی تشکیل بدهند دوره هم می آیند.
این عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی ادامه داد: بر اساس آمار جهانی بین 75 درصد شرکت کنندگان در این استارت آپ ویکندها یک شبکه ایجاد می شود که حداقل تا یکسال آینده یک ارتباط تجاری و کسب و کار با هم ایجاد کرده اند.
عبادتی با اشاره به ایجاد شرکت های دانش بنیان از دل این ارتباط ها، گفت: شرکت های دانش بنیان به شرکت های نوپایی گفته می شود که با یک ایده ساده و اولیه کار خود را شروع می کنند و با شتاب شروع به رشد کرده که شاید برای شروع نیاز به سرمایه گذار ی هنگفت ندارند و می توانند به سرعتی که تکنولوژی در بازار دارد کمک کنند که با این روند رشد کارآفرینی صورت پذیرد.
وی به روند برگزاری سه روز استارت آپ ویکند نیز اشاره کرد و افزود: در روز اول این کارآفرین های جوان گرد هم آمده بعد از همدیگر کار یاد می گیرند و سعی می کنند ایده هایشان را به واقعیت و به مرحله اجرا برسانند.
وی بیان داشت: هر شرکت کننده 60 ثانیه فرصت دارد که ایده نوآورانه خود را برای شروع یک کسب و کار جدید مطرح کند.
وی با بیان اینکه شرکت کنندگان در این استارت آپ ملزم به ارایه ایده نیستند و فقط برای آشنایی با ایده ها می توانند حضور یابند، گفت: در پایان روز اول از تمام شرکت کنندگان رای گیری در خصوص بهترین ایده ها می شود و بیشترین رای را که ایده های برتر می آورند تبدیل به تیم می شوند و بقیه شرکت کنندگان خودشان را در این تیم ها قرار می دهند.
رئیس مرکز تخصصی آپ های خوارزمی افزود: روز دوم برگزاری استارت آپ این شرکت کنندگان تبدیل به تیم های هفت یا هشت نفره شده که سعی می کنند ایده ها را پخته تر کرده و به مرحله اجرا برسانند و از این ایده ها مدل تجاری را طراحی کنند.
وی اظهار داشت: در این بخش مشتریان و مخاطبان این ایده ها را هم مشخص کنند تا یک اعتبار سنجی برای آن صورت گرفته باشد.
وی گفت: در روز سوم این تیم ها در نهایت ایده هایی که تبدیل به واقعیت نزدیکتر شده و مدل سازی تجاری شده به هیات داوری می رسد و این هیات داوری می تواند سه تیم یا سه ایده برتر را انتخاب کند که در کنار هم قرار گیرند تا در نهایت استارت آپ ها را کمک می کنند و معرفی می کنند به شتاب دهنده هایی که معمولا شرکت های خصوصی یا متقاضیانی هستند که بر روی این ها سرمایه گذاری کنند تا تبدیل به یک محصول تجاری شود.
وی به برگزاری استارت آپ ویکند در دانشگاه خوارزمی اشاره کرد و افزود: این استارت آپ ویکند در حوزه امنیت شبکه و امنیت سایبری است.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه خوارزمی اضافه کرد: در این حوزه ها استارت آپ های زیادی در کشور برگزار نشده است و به نوعی اولین یا دومین استارت آپ در این حوزه است.
وی گفت: هدف این است که بتوانیم به ایده کلان وزیر ارتباطات برسیم تا بتوانیم بیشترین جذب و تولید محصولات حوزه امنیت را داشته و بتوانیم کارآفرینی ایجاد کنیم.
ایده کلان وزیر ارتباطات قولی بود که به رسانه و بخش های مختلف دادند تا 10 هزار نفر را از طریق این مراکز تخصصی آپ ها در دانشگاه ها و جوانان آموزش دهند و تربیت نیرو در حوزه امنیت سایبری صورت پذیرد.
وی افزود: به کمک سازمان فناوری اطلاعات و مرکز ماهر( مرکز مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه ای) سعی کردیم بتوانیم این ایده ها را جمع آوری کرده و در حوزه های مختلفی مربوط به امنیت شبکه یا امنیت سایبری و امنیت حوزه های نو کارآفرینی ایجاد کنیم.
عبادتی از جمله رشته های امنیت حوزه های نو را امنیت اینترنت اشیاء، اپلیکیشن های حوزه امنیت سایبری و فیلدهای است که در کنار این ها حوزه امنیت کلان بوده و رمزنگاری و پی جویی و تست های نفوذ، کد نویسی امن و توسعه نرم افزارهای امن و جلوگیری از نفوذپذیری و معماری های امن عنوان کرد.
وی گفت: در این استارت آپ حدود 100 تا 150 شرکت کننده و صاحب ایده داریم.
رئیس مرکز تخصصی آپ های البرز اضافه کرد: در نهایت در استارت آپ ها یکسری سرمایه گذار آمده و بر روی شرکت کنندگان سرمایه گذاری می کنند تا این ها تبدیل به شرکت دانش بنیان امنیت سایبری شده و تا بتوانیم کارآفرینی را در این حوزه انجام دهیم.
استارت آپ ویکند خوارزمی از 10 تا 12 بهمن ماه با هدف سرمایه گذاری بر روی ایده های نوآورانه و افزایش مهارت خودباوری کارآفرینانه در بین نخبگان دانشگاهی و جوانان صاحب ایده و جویای کسب و کار به همت مرکز تخصصی آپ های خوارزمی در پردیس کرج دانشگاه خوارزمی واقع در منطقه حصارک کرج برگزار می شود.
6156/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.