به گزارش ایرنا، مسعود مهرانی نیا روز دوشنبه در آیین تجلیل از فرهنگیان و دانش آموزان برگزیده هجدهمین دوره مسابقات پرسش مهر ریاست جمهوری که در کانون استانی شهید فهمیده کرج برگزار شد، اظهار داشت: باید مدرسه را به محیط تحمل افکار و نظرات مختلف تبدیل کنیم تا این مسئله تمرینی برای عمل در سطح بالاتر و در جامعه باشد.
وی با بیان اینکه در پرسش های مهر ریاست جمهوری به آرمان های مختلفی از جمله ادب و اخلاق ، قدرت تحمل نظرات و افکار دیگران و مهارت آموزی اشاره شده است، خاطرنشان کرد: این سوال بیانگر اشراف ریاست جمهوری بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارد.
وی تصریح کرد: باید مدرسه را به محیط تحمل افکار و نظرات مختلف تبدیل کنیم تا این مسئله تمرینی برای عمل در سطح بالاتر و در جامعه باشد.
وی اضافه کرد: مهمترین هدف پرسش مهر را ابعاد مختلف تربیتی تشکیل می دهد.
وی مخاطبین این دوره را شامل چهار گروه دانش آموزی دختر و پسر همه دوره های تحصیلی به جزء سه ساله دوره اول ابتدایی، معلمان کلیه دوره ها، دانشجو معلمان و اولیای دانش آموزان ذکر کرد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: مخاطبین این دوره در رشته های مختلفی از جمله نقاشی ، فیلم کوتاه ، داستان کوتاه، گرافیک ، وبلاگ نویسی، شعر و مقاله پژوهی می توانند آثار خلاقانه تولید کنند.
مهرانی نیا بیان داشت: آثار شرکت کنندگان در مراحل آموزشگاهی ، منطقه ای و استانی مورد داوری قرار گرفت و آثار برتر استانی به دبیرخانه کشوری ارسال شود.
وی اهداف پرشس مهر ریاست جمهوری را به تحقیق واداشتن دانش آموزان، فعالیت اولیا و دانش آموزان در مسائل روز و فرهنگ سازی صحیح برای پاسخ به مسائل روز عنوان کرد.
وی افزود: در هجدهمین دوره پرسش مهر رئیس جمهوری 55 هزار دانش آموز، 5 هزار و 700 فرهنگی و هشتاد هزار اولیاء شرکت کردند.
وی تاکید کرد: پرسش های مهر ریاست جمهوری بر حسب نیاز و ضرورت جامعه است که امسال در زمینه مهارت آموزی است زیرا دانش آموزان در کنار علم آموزی نیاز به آموختن مهارت نیز دارند.
در این آیین از حبیب اله پیریاری از فرهنگیان اشتهارد ، فاطمه خراسانی از آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج و فاطمه فرشید از آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج که توانستند در رشته داستان نویسی و وبلاگ موفق به کسب رتبه برتر کشوری شوند تجلیل شد.
در این آیین از 200 دانش آموز البرزی برتر شناخته شده در مرحله استانی پرسش مهر17 ریاست جمهوری تجلیل شد.
استان البرز 460 هزار دانش آموز و 25 هزار معلم دارد.
2819/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.