به گزارش ایرنا، سازمان بسیج رسانه استان البرز در واکنش به دستگیری خبرنگار پرس‌تی‌وی در آمریکا و محکومیت این اقدام بیانیه‌ای را صادر کرد.
در این بیانیه آمده است: مدعیان حقوق بشر که خود را بزرگترین مدافعان آزادی بیان و حفظ حقوق انسان ها می‌دانستند در آخرین آزمون سیاسی خود نشان دادند که ادعاهایشان تنها تلاش برای پوشاندن چهره کریه دشمنی با مسلمانان است.
این بیانیه می افزاید: دستگیری خبرنگار آمریکایی الاصل و مستند ساز مسلمان و شیعه، مرضیه هاشمی دلیلی بر این مدعاست که ترس دولت های مستبد از گرایش روزافزون افراد به دین اسلام می تواند در دراز مدت برای منافع آنها و نشان دادن چهره ای مخدوش از اسلام و تشیع خطر آفرین باشد.
و از آنجا که وی از اصالتی آمریکایی برخوردار بوده اما یک ایرانی است، زن و رنگین پوست بودن او نیز دلیلی خواهد بود تا بر شدت مجازات وی بیافزاید و او را قربانی حس انتقام و تسویه حساب سیاسی با ایران بکند.
در این بیانیه آمده است: پیچیدگی ماجرای دستگیری و برخورد دولت آمریکا با یک خبرنگار و شهروند ایرانی سوای رویکرد نژاد پرستانه که ناشی از منش خصمانه و بیمارگونه سیاستمداران این کشور است می‌تواند بر جلب نظر افکار عمومی جهان بر حقانیت و مظلومیت مسلمانان حتی در برخورداری از حقوق اولیه انسانی صحه گذارد.
این بیانیه می افزاید: اینکه یک انقلاب ایدئولوژیک در گوشه ای از جهان الگوی کشورهای دیگر می‌شود که به دنبال آزادی و داشتن جامعه ای امن، مطلوب و ایده آل برای زندگی هستند و یا افرادی را از کشورهای مختلف به خود جذب کرده و از آنها سفیر صلح و دوستی با تمامی ملت ها بسازد، نماد حقانیت این انقلاب است و انقلاب نیز آنها را فرزند خود می‌داند.
در ادامه این بیانیه میوانیم: جامعه جهانی و مدعیان حقوق بشر باید در برابر این اقدام بیمارگونه و ناجوانمردانه دولت آمریکا واکنش مناسب و موضع گیری شفاف ارائه دهند تا بیش از این مشروعیت جایگاه این نهاد های مدعی زیر سوال نرود.
از سویی دیگر نیز انتظارات از کشورهایی که همواره در موارد بسیار کوچک تر و با درجه اهمیت کمتر واکنش نشان می‌دادند نیز مشخص است.
بسیج رسانه البرز می افزاید: اما در کنار تمامی این موارد اقدام عاجل بین المللی از سوی تیم دیپلماسی کشور نیز حائز اهمیت بسیار است و امید است دولت محترم و وزارت امور خارجه متبوع، بهترین تصمیم و موثرترین اقدام را برای حفظ و صیانت از حقوق این شهروند ایران در آنسوی مرزها اتخاذ نمایند.
6156/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.