سردار سرتیپ دوم پاسدار ابوالفضل اسلامی روز چهارشنبه در دیدار با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان البرز افزود: رسانه باید بخشی از فعالیت خود در حوزه فضای مجازی با موضوع انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان اختصاص دهد.
وی اظهار داشت: متاسفانه امروز جوانان کشور آشنایی کامل از دستاوردهای دفاع مقدس ندارند به طوریکه حتی شهدا و خانواده های آنان را در محله های خود نمی شناسند.
اسلامی گفت: در حالیکه امنیت و آسایش کشور حاصل جانفشانی ها و خون شهدا است و اکنون در جزیره امنی به نام ایران زندگی می کنیم لیکن بسیاری از جوانان نمی دانند این امنیت حاصل رشادت چه افرادی است.
مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان البرز بیان داشت: اکنون ایران در40 سالگی انقلاب خود قرار دارد و دستاوردهای آن در بخش های مختلف فراوان است.
وی افزود: این در حالی است که در ابتدای جنگ تحمیلی حتی سیم خاردار وارداتی بود و گونی برای سنگر سازی نداشتیم لیکن امروزه موشک صادر می کنیم و در فناوری های مختلف کارهای بزرگی انجام داده ایم.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز اظهار داشت: زمانی در کشور نمی توانستیم حتی پیچ بالگرد و هواپیما بسازیم اما امروز هواپیما و بالگرد تولید می کنیم.
وی گفت: اصحاب رسانه باید امروز به مردم به خصوص جوانان و نوجوانان بگویند چه بودیم و چه شدیم؛ باید بگویند قبل از انقلاب چه کسانی بالای سر ما بودند ولی اکنون خودمان آقابالاسر شده و بسیاری در جهان از ما خط مشی می گیرند.
اسلامی افزود: اکنون کشورهای اروپایی به این نتیجه رسیده اند که باید بسیج تشکیل دهند چراکه شهید همدانی در سوریه با تشکیل بسیج توانست داعش را سرکوب کند.
وی اظهار داشت: در عراق نیز شهید «شعبان نصیری» که از افتخارات البرز است در زمان هشت سال دفاع مقدس با سازماندهی پناهنده های عراقی لشکر 9 بدر را تشکیل داد و در سال های اخیر با تشکیل حشد الشعبی در عراق توانست این کشور را نجات دهد.
وی گفت: دانشمندان جوان ایرانی دنیایی از افتخارات هستند و امروز باید جلوی دشمن سینه سپر کنیم زیرا در کشور چیزی کم نداریم.
سردار اسلامی افزود: بیرون از مرز کسی نمی تواند به کشور ما چپ نگاه کند ولی در داخل در بسیاری از موضوعات تیشه به ریشه خود می زنیم.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان البرز نیز در این نشست گفت: پیوست ارزشی باید در تمام امورات کشور ساری و جاری شود.
اکبر بهاروند افزود: یکی از عواملی که باعث انحرافات می شود فاصله گرفتن از ارزش ها بوده
کمتر به آن توجه شده است.
وی اظهار داشت: ما به عنوان رسانه منادی ارزش ها هستیم لیکن بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس به عنوان یک مجموعه غنی از افتخارات نظام اسلامی است و باید ناشر
این آثار ارزشمند باشیم.
وی گفت: نسل های آتی نیز باید این مستندات معنوی را بیشتر پاس بدارند و یکی از کارکردهای رسانه این است که بخشی از فعالیت خود را به این موضوع اختصاص دهد.
استان البرز در دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از پنج هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و 18 هزار جانباز و 900 آزاده نیز دارد.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.