به گزارش ایرنا؛ فرماندار ساوجبلاغ روز یکشنبه در نشست کارگروه مدیریت پسماندهای این شهرستان با اشاره به رعایت ماده 20 قانون مدیریت پسماندها گفت: متولیان امر باید با تخلیه‌کنندگان پسماندها و نخاله‌های ساختمانی در مکان های غیرمجاز و به ویژه حریم و محدوده شهرها و روستاها برخورد قانونی کنند.
ابوالقاسم پالیزگیر به شهرداران و بخشداران تاکید کرد که با توجه به جانمایی و مکان یابی محل تخلیه پسماندهای عمرانی در شهرهای کوهسار، چهارباغ و هشتگرد ضمن اجرای دقیق مصوبات کارگروه پسماند، نسبت به آموزش و اطلاع رسانی درخصوص تخلیه نخاله های ساختمانی در مراکز تعیین شده اقدام نمایند.
وی در ادامه توجه ویژه به وضعیت ساماندهی مدیریت پسماندهای پزشکی و بیمارستانی
ضروری دانست و گفت: جمع آوری نخاله های ساختمانی رها شده در حریم راه ها و جاده های مواصلاتی شهرستان ضروری است.
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز نیز در این نشست گفت: بخشی از پسماندهای ساختمانی حاوی مواد شیمیایی خطرناک بوده که باید در اسرع وقت جمع آوری و ساماندهی شود.
حمیدرضا لشگری افزود: یک مکان ویژه در نزدیکی منطقه حلقه دره برای دفن پسماندهای ویژه در نظر گرفته شده که باید تمام این زباله ها به این مکان انتقال یابد.
بایرام محمودی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ گفت: در 9ماه گذشته نزدیک به 490 تن انواع پسماندهای ویژه شامل سموم سنواتی و پسماندهای دارویی از
این شهرستان به شرکت های امحاکننده پسماندهای ویژه در استان های اصفهان و مرکزی با نظارت کامل کارشناسان این اداره انتقال یافته است.
9933/6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.