به گزارش ایرنا،قاسم رضائیان زاده روز سه شنبه در آئین سالگرد نود و چهارمین سال تاسیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در کرج افزود: این اهمیت و نیاز در حوزه های مختلف واکسن، سرم، آنتی ژن دیده می شود.
وی با بیان اینکه رویکرد بخش اجرا به این موسسه برای تولید در داخل کشور است، اظهار داشت: جایگاه موسسه تحقیقات در دوره های مختلف دیده شده که آخرین آن در زمان شیوع تب برفکی در دام های سبک کشور بوده است.
وی اضافه کرد: موسسه رازی در شرایطی موفق به تولید و تامین واکسن تب برفکی شد که منطقه عشایری غرب کشور در کانون این بیماری قرار گرفته بود.
وی بیان داشت: چنین مرکزی با قدمت 94 ساله به عنوان پشتوانه استراتژیک و اساسی برای نظام جمهوری اسلامی از حیث امنیت و سلامت مهم است.
معاون سازمان دامپزشکی ادامه داد: همچنین تولیدات این موسسه در منطقه و دنیا یک برند محسوب شده و شرکت های خارجی خواستار انعقاد تفاهم نامه همکاری با آن هستند.
رضائیان زاده افزود: دنیا هر روز با یک تکنیک و عملکرد جدید با اهداف اقتصادی و کاهش عوامل بیماری زا حرکت می کند و ما هم در این مسیر ناگزیر به حرکت هستیم.
وی تاکید کرد: فعالیت موسسه رازی در ایران می تواند چشم انداز روشنی برای آینده صنعت دام و طیور کشور داشته باشد.
معاون سازمان دامپزشکی کشور افزود: محققان این موسسه با نیازهای روز دامپزشکی کشور آشنا هستند و در منطقه خاورمیانه و دنیا حرف برای گفتن دارند.
رضائیان زاده افزود: امیدواریم این موسسه با توجه به موج های آرام و تندی که در بخش خصوصی در تولید واکسن اتفاق افتاده بتواند به عنوان یک پیشرو برای سیاست گذاری تولید واکسن حرکت کند.
موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی سال 1303 در منطقه حصارک کرج تاسیس شد .
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.