همایش‌خیرین آسمانی(همزمان با سالروز وفات خیر گرانقدر حبیب الله حسنخانی) به همت حوزه مشارکت های مردمی بهزیستی البرز در راستای فرهنگ سازی خیرات و نذورات جهت اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار و مادران معلول تحت حمایت اداره کل بهزیستی با حضور مدیرکل بهزیستی استان البرز، خیرین نیک اندیش البرز، مسئولان استانی، مدیران عامل بانک‌ها و جمع کثیری از مددجویان بهزیستی، برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی البرز، ضمن تشکر از خانواده مرحوم حبیب الله حسنخانی که از حامیان همیشگی بهزیستی البرز بودند، گفت: نیک اندیشان و خیرین و خادمان مردم همیشه روح‌شان جاودانه است و قرین رحمت الهی و هرگز فراموش نخواهند شد.

وی افزود: استان البرز یک استان ژئوپولتیک و بسیار با اهمیت برای کشور است و برای کل کشور، دارای اثرگذاری زیادی است که همین میزان اهمیت باعث شده میزان آسیب‌های اجتماعی در این استان بسیار زیاد باشد و عوامل متعددی در آسیب پذیری مردمان این دیار مؤثرند.

حیدری تصریح کرد: جدی ترین مسئله مهاجرت این است که  افراد فرودست جامعه از اقصی نقاط کشور در جستجوی کار به این استان مهاجرت کرده اند که افراد و اقوام مختلف از شهر های دور و نزدیک برای زندگی به این استان مهاجرت کردند. 

مدیر کل بهزیستی البرز گفت: علیرغم اینکه صنعتی بودن این استان یک فرصت است نه یک تهدید اما همین فرصت باعث مشکلات عدیده ای شده که در صورت نداشتن برنامه و ساماندهی این افراد هر روز باعث گسترش آسیب های اجتماعی خواهد بود و در صورت نبود ارائه خدمات کامل و کافی اجتماعی در حاشیه کلان شهر کرج و استان البرز میتواند خطر جدی و ترویج آسیب های اجتماعی بسیاری در این استان باشد.

حیدری اذعان داشت: وضعیت معیشت و بهداشت از مهمترین مسائل استان است بخصوص سکنی‌گزیدن خانواده‌های زندانیان در حواشی شهر بزرگ کرج با توجه به اینکه زندان های بزرگی که در شهر کرج قرار دارد که باعث شده افراد و اقشار آسیب دیده و خانواده های‌شان ساکن این استان شوند.

وی افزود: استان البرز در مسیر ترانزیت است و این معبر ترانزیت بودن تبعاتی برای استان البرز به همراه داشته است که از عوامل اثرگذار در ایجاد آسیب‌های اجتماعی همین مسئله است و وجود کودکان کار و متکدیان در معرض آسیب و آسیب‌دیده، چهره درست و خوشایندی از شهر ما ارائه نمیدهند و نگاه منفی را نسبت به استان ما رواج میدهد.

حیدری ادامه داد: از نکات آسیب پذیری استان البرز می شود به حضور کوکان کار و خیابان که حدودا ۷۰ درصد از آنها را اتباع تشکیل میدهند اشاره کرد.

وی با عنوان اینکه بهزیستی بعنوان یک دستگاه متولی سلامت اجتماعی بیشتر مبتنی و متکی بر حضور مردم در کنار دستگاه‌های حمایتی و در صحنه‌های اجتماعی است، گفت: راه غلبه بر آسیب‌های اجتماعی مشارکت گسترده و حضور مردم در کنار متولیان و مسئولین جامعه در غالب اشخاص حقیقی و حقوقی است.

حیدری خبر داد که بهزیستی البرز به بیش از ۵۰ هزار معلول، بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانواده و بیش از ۴ هزار خانواده زنان سرپرست و بیش از ۱۱۸۰ کودک خیابانی و کار، خدمات ارائه می دهد.

مدیرکل بهزیستی افزود: میطلبد که ما در هر جمعی حضور پیدا کنیم و مسئولیت اجتماعی و خیر جمعی را در بین انسانها گسترش دهیم چراکه نیاز های افراد و طبقات فرودست جامعه بسیار زیادو گسترده است و امکانات دولتی بسیار محدود.

حیدری در ادامه گفت: باکمال افتخار اعلام میکنم که خوشبختانه اداره کل بهزیستی استان البرز از حمایت بسیار خوب و قوی مردم و اعتماد عمومی مردم و سرمایه ی اجتماعی در استان بهره مند است و نیاز است که این خیرات و نذورات و کمک های خیرین عزیز در راستای نیاز واقعی جامعه هدف بهزیستی و تحقق اهداف خاص و ایجاد شغل مناسب برای زنان سرپرست خانواده و جامعه هدف سازمان  بهزیستی، ساماندهی شود.

وی افزود: از محل همین خیرات طرح خیرین آسمانی که در سالهای قبل جمع آوری شده ۱۵۰ شغل آبرومندانه برای زنان سرپرست خانواده ایجاد شده خصوصا برای زنان و معلولین که بدست آوردن شغل و موقعیتی برای کسب درآمد و توانمند سازی جامعه هدف از مهمترین اهداف ما در سازمان بهزیستی است که این امر ایجاد اشتغال و درآمد سازی برای جامعه هدف ما سخت تر است و نیاز به حمایت و کمک همه جانبه دارد.

حیدری در پایان گفت: همچنین از محل کمک‌های خیرین آسمانی ۳۳۳ کمک هزینه تامین مسکن مددجویان که از مهمترین پارامترهای توانمندسازی است تامین شد و کمک هزینه جهیزیه برای جوانان در شرف ازدواج هم از همین محل تأمین شده است.

گفتنی است در این برنامه از خدمات خیرین استان با اهدا لوح سپاس و تندیس یادبود تقدیر شد و همچنین تجهیزات کارآفرینی و اشتغال به تعدادی از زنان سرپرست خانواده و مادران دارای فرزند معلول اهدا شد.

در پایان نخستین همایش خیرین آسمانی که با اجرای فرهنگی فرزندان معلول در قالب گروه آهوان اجرا شد، مبلغ ۲ میلیون ریال به هر یک از هنرمندان توسط مدیر کل بهزیستی و مبلغ یک میلیون ریال توسط مدیرعامل بانک‌تجارت به هر یک از هنرمندان و مبلغ ۱۰ میلیون ریال توسط املاک یاسین به کل گروه هنرمندان آهوان هدیه داده شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.