معاون وزیر راه و شهرسازی با عنوان اینکه به زودی شاهد تحول حمل و نقل البرز خواهیم بود، گفت: بخش انتهایی از آزادراه تهران _شمال در استان البرز است که جزو پروژه‌های ملی محسوب می شود و امیدواریم با تخصیص اعتبارات در سال های 98 و 99 این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خیراله خادمی در ادامه بازدید از پروژه بزرگراه شمالی البرز با اشاره به اینکه امروز از پروژه‌های در حال ساخت راه‌سازی و آزاد‌راهی استان بازدید بعمل آمد ، گفت: خوشبختانه پروژه‌های بزرگی در آینده نزدیک باعث اتفاقات تحول زایی در البرز ایجاد می کند در حال اجرا است. 

وی افزود : آزادراه کنار گذر جنوبی استان تهران البرز به طول حدود 160 کیلومتر در حال اجرا است که یک کریدور بسیار مهم آزادراهی در کشور است و با توجه به گلوگاه ورودی استان البرز و شهر کرج، ترافیک مسیر تهران _غفاری کنترل می شود.

وی ادامه داد: این آزادراه از چرمشهر به آبیک وصل می شود و ادامه آزاد راه همت به عنوان حلقه اتصالی  آزاد راه جدید بین تهران و کرج نیز در حال اجرا است. 

خادمی گفت: خوشبختانه امروز از کنار گذر شمالی شهر کرج که توسط شهرداری بصورت مشارکتی استان و راه و شهرسازی انجام می دهد  در ادامه آزاد راه همت پروژه حائز اهمیتی اجرا می شود که ترافیک از شمال شهر کرج به سمت محورهای غربی کشور عبور دهد و گلوگاه کرج را رفع کند. 

معاون وزیر گفت: این آزادراه پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی داشته است امیدواریم در بخش راه و شهرسازی با برنامه ریزی به این پروژه مهم کمک کرده و تسریع در عملیات اجرایی آن داشته باشیم. 

وی با عنوان اینکه به زودی شاهد تحول حمل و نقل البرز خواهیم بود، اظهار داشت: بخش انتهایی از آزادراه تهران _شمال در استان البرز است که جزو پروژه های ملی محسوب می شود که در مجموع پروژه های عملیات اجرایی آنها در حال اجرا است و امیدواریم در سال های 98 و 99 این پروژه ها به بهره برداری برسد.

خادمی در ادامه بازدید امروز از پروژه راه هشتگرد_طالقان که ظهر دوشنبه صورت گرفت، با اشاره به اینکه این پروژه در یک مسیر سخت کوهستانی قرار دارد، افزود: جای خرسندی دارد که پروژه راه هشتگرد_طالقان در 2 سال اخیر روند خوبی داشته است.

وی ادامه داد: این پروژه در سال 95 حدود 35 درصد پیشرفت داشته در 2 سال گذشته به 86 درصد پیشرفت رسیده که نشان از اهتمام ویژه مسئولان در این مدت است.

خادمی با عنوان اینکه طول این پروژه نزدیک به 42 کیلومتر است و حدود یک کیلومتر نیز حفاری و احداث تونل دارد، افزود: از سال 95 با سفر رییس جمهور به البرز ردیف اعتبارات ملی این پروژه پیش بینی شده و طی این مدت حدود 60 میلیارد تومان تخصیص یافته است که این امر روند پروژه را تسریع کرده است.

معاون وزیر اضافه کرد: امید است از طریق کنارگذر بدون تونل بتوانیم این مسیر را تا تابستان سال آینده زیر بار ترافیک ببریم.

وی گفت: کار حفاری تونل نیز همزمان آغاز شده و تاکنون حدود 14 درصد پیشرفت فیزیکی، عملیات ادامه دارد که انتظار می رود ظرف 18 ماه آینده به اتمام برسد.

خادمی افزود: حدود 80 میلیارد تومان اعتبار نیز برای پایان این راه نیاز است که برنامه ریزی لازم در جهت تامین آن صورت گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.