به گزارش ایرنا، عزیزاله شهبازی روز یکشنبه در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت البرز افزود: تریبون ها به بیان معنویات و ارزش ها و جانفشانی های یادگاران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بپردازند.
وی ادامه داد: انتظار می رود نشست های شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با خروجی مناسب همراه شود.
شهبازی گفت: باید با برگزاری همایش ها، جلسات هم اندیشی و هماهنگی دستگاه های فرهنگی البرز فرهنگ ایثار به جامعه تعمیم داده شود.
وی با گرامیداشت یاد و نام شهدا و ایثارگران، ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت از عاشورای حسینی آغاز شده و همچنان تاثیر و تداوم خود را حفظ کرده و ارج نهاده می شود.
شهبازی با اشاره به مضمون آیه پنج سوره مبارکه نسا گفت: این کلام خداوند است، کسانی که جهاد می کنند بر آنها که در خانه نشسته اند دارای فضل و برتری هستند.
وی افزود: آنان که با مجاهدت برای پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع از کیان کشور جان عزیز خود را نثار کردند به طور قطع مصداق این آیه شریفه می باشند.
استاندار البرز اضافه کرد: باید به دنبال این باشیم که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تعمیم داده شود و با برنامه ریزی دقیق و صحیح در این زمینه اقدام کنیم.
وی گفت: ما با خانواده های شهدا و ایثارگران انس گرفته و از وجود آنها درس و انرژی مثبت می گیریم و به طور قطع بدون دعای خیر آنان به سرانجام نیک نمی رسیم.
مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران نیز در این نشست با بیان اینکه در استان البرز قدم های خوبی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برداشته شده، افزود: با توجه به سوابق و اشراف استاندار البرز انتظار می رود در این دوره بیش از گذشته در این زمینه اقدام شود.
غلامرضا یاوند عباسی ادامه داد: رسالت اصلی شورای ایثار و شهادت هم افزایی و همفکری برای یک حرکت بزرگ فرهنگی و مطالعه ظرایف کار برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
وی گفت: در موضوع ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) نیز نباید تنها نگاه خود را به سمت اقدامات عمرانی این حوزه معطوف کرد بلکه بعد معنوی و تاثیرگذاری آن بیشتر مد نظر قرار گیرد.
مشاور وزیر کشور با تاکید بر اینکه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید فرهنگ ایثار را عمومی کند، افزود: ایثارگر کسی است که همواره برای رفع دغدغه های مردم توجه داشته و از وجود خود برای این امر صرف کند.
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.