به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرج افزود: نقشه دشمنان در جامعه اسلامی توسعه بی غیرتی در بین مردان است بنابراین در این برهه زمانی دشمن شناسی و مقابله با آن از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با اشاره به 17 دی ماه سال 1314 شمسی روزی است که رضاخان دستور کشف حجاب زنان را داد اظهار داشت: باید شخصیت رضان خان پهلوی را در شرایط امروز که عده ای در تلاش برای نمایش چهره ای مثبت از این شخصیت پلید هستند هرچه بیشتر برای نسل جوان آشکار ساخت.
امام جمعه کرج ادامه داد: رضا خان تحت سیطره انگلیسی ها بود و در مسیر تحقق اهداف استعماری و وابستگی ایران قدم برمی داشت تا آرمان های اسلام زدایی دشمنان را پیاده سازد.
آیت الله حسینی همدانی افزود: یکی از مهمترین اهداف غرب نفوذ و ایجاد تغییر در مبانی اعتقادی است که در این مسیر برنامه ریزی های ویژه ای برای زنان بعنوان قشر عظیم جامعه شده است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از روشهای دشمنان مقابله با حجاب و عفت بانوان است با تبلیغات طوری به مخاطب القاء می کنند که حجاب مانع مشارکت زنان است.
امام جمعه کرج گفت: به اسم آزادی، آزادی های مخرب غربی را تبلیغ و با استفاده از شخصیت های غرب زده و وابسته ارزشهای غربی را بعنوان مطالبه بانوان مطرح می کنند.
وی افزود: در این مسیر کمپین راه می اندازند و در خیابانها به اسم افراد و روزهای هفته جریان سازی می کنند که یکی از راه های مقابله در این زمینه حضور مستمر است.
وی تاکید کرد: اسلام مخالف آزادی نیست مگر چیزی که به عفت عمومی آسیب بزند چرا که وقتی تفکرات لیبرالی توسعه یابد فطریات در جامعه از بین می رود.
امام جمعه کرج ادامه داد: حجاب با انجام وظایف اجتماعی و حضور درعرصه های مختلف مخالفتی ندارد بطوریکه زنان می توانند با رعایت عفت مشغول کارهای سیاسی و اجتماعی باشند.
وی یاد آورشد: بنابراین دشمنان به دنبال آن هستند تا با از بین بردن عفت و تقوای قشر عظیم زنان ملت و نسل آینده را در نظام اسلامی از بین ببرند.
نماینده ولی فقیه دراستان البرز گفت: بانوان باید از حریم الهی خود دفاع کنند و جایگاه خود را از بین نبرند دولت و همه دراین موضوع مهم کوتاهی داریم، باید همه بدانیم آزادی به شکل غربی آن که موجب تباهی جوانان و دختران می شود از نظر اسلام محکوم است.
وی با اشاره به فرمایشات امام راحل (ره) افزود: از آزادی های مخرب باید جلوگیری شود اگر در جایی اختلاتی بین دختر و پسر بود و اعتراضی شد نباید گفته شود که مخالفت با شادی شده است.
امام جمعه کرج ادامه داد: دین مبین اسلام با فعالیت های حرام مخالف است و گرنه مخالفتی با شادی نیست.
وی تاکید کرد: مساله دشمن شناسی و مقابله با آن مهم است بنابراین باید هرچه بیشتر با بصیرت عمل کرد.
به موقع عمل کردن مردم از روی بصیرت در حرکت قم 19 دی سال 56 از دیگر مناسبت های تاریخی بود که امام جمعه کرج به آن اشاره کرد.
وی در ادامه افزود: تغییرات کابینه عربستان نزدیک شدن سقوط این مجموعه را نوید می دهد که پس از جنگ یمن، بحران سوریه و قطر جایگاه عربستان متزلزل شده است.
امام جمعه کرج یاد آور شد: 16 دی ماه حماسه دانشجویان ولایت محور است که برای همیشه ماندگار شدند این روز بخاطر تجلیل به نام شهدای دانشجو ثبت کردند ادامه راه این شهدا برای دانشجویان آن است که در مسیر استقلال اقتصادی کشور تلاش کنند.
عملیات کربلای پنج و 20 دی 1230 قمری به شهادت رساندن امیر کبیر به دستور ناصرالدین شاه ، انتخاب رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و اهمیت جایگاه از دیگر موضوعاتی بود که امام جمعه کرج درخطبه های نماز جمعه این هفته کرج به آنها پرداخت .
وی در ادامه گفت: این روزها برخی به دنبال جوسازی و التهاب آفرینی هستند و از هر چیزی یک حرکتی ایجاد می کنند که باید بصیرت داشت.
آیت الله حسینی همدانی افزود: جمع های کارمندی و اصناف باید مراقبت باشند و اگر مطالبات صنفی دارند نباید به گونه ای باشد که دشمنان سوء استفاده کنند.
وی اضافه کرد: در این فضای ملتهب برخی از افراد هرچه دلشان می خواهد می گویند چنانچه رهبر معظم انقلاب هشداری در زمینه دشمن شناسی دادند اما برخی گفتند ایشان از فتنه آینده در سال 98 می گوید.
امام جمعه کرج گفت: رهبری خط قرمز ما است ما در مقابل این حرفها کوتاه نمی آییم و این حرف اتهام به نظام اسلامی است این فرد باید حرف خودش را هرچه سریعتر اصلاح کند و گرنه حزب الله نسبت به این شخص بی تفاوت نخواهد بود.
وی همچنین درخطبه اول نماز جمعه این هفته شهر کرج گفت: تامین معاش و معیشت در اسلام مورد تاکید و به این امر در دستورات دینی اهتمام ویژه ای شده است.
آیت الله حسینی همدانی افزود: ریشه فقر می تواند خشکسالی، سیل ، جنگ ، مدیریت ضعیف اقتصادی ، سیاست های دشمنان ، نبود اعتدال در مصرف باشد.
وی ادامه داد: با مشاهده فقر باید براساس روایات عمل کرد یعنی تلاش برای رفع نیاز مستمندان بصورت انقلابی و جهادی داشت که پرداخت زکات نمونه ای از آن به شمارمی رود.
8029/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.