فردین حکیمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اجرای 2 طرح «ارتقا فرهنگ محیط زیست در مدارس کرج» و «طرح اردوهای یک روزه دانش آموزی در موزه تنوع زیستی البرز» و همچنین برگزاری برنامه های آموزشی و فرهنگی در مناسبت های محیط زیستی در شهرستان ها پیش بینی می شود تا پایان سال 97 به هدف تعیین شده 50 هزار نفر ساعت آموزش همگانی برسیم.
وی اظهار داشت: در طرح اردوهای یک روزه دانش آموزی که بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در حال اجرا است دانش آموزان ابتدا از سالن های نمایش گونه های تاکسیدرمی شده بازدید می کنند.
حکیمی با اشاره به اجرای طرح ارتقای فرهنگ محیط زیست در مدارس از ابتدای سال تحصیلی
جاری گفت: در این طرح با هماهنگی اداره کل آموزش و پررش اس استان البرز، کارشناسان مسئول آموزش محیط زیست در مدارس متقاضی حاضر و به صورت کلاس به کلاس و در قالب کارگاه آموزشی به بیان مباحث آموزشی می پر دازند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز اضافه کرد که تمام این برنامه ها به صورت رایگان اجرا می شود و به دانش آموزان فعال و علاقمند کارت محیط یار اهدا می شود.

***محیط زیست البرز پیشگام در ارایه آموزش مدیریت سبز
حکیمی در ادامه به آموزش مدیریت سبز در سطح ادارات اشاره کرد و گفت: تا کنون یک دوره مدیریت سبز برای ارزیابان 50 دستگاه اجرایی استان با حضور رئیس انجمن مدیریت سبز ایران و نمایندگان HSE واحدهای تولیدی واقع در شهرک های صنعتی و همچنین 2 دوره مدیریت سبز برای تمام کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست و واحدهای تابعه آن برگزار شده است.
وی افزود: براساس پیش بینی انجام شده قرار است بر اسا تفاهم نامه منعقد شده با اداره کل آموزش و پرورش استان البرز دوره آموزشی مدیریت سبز برای 50 نفر از مدیران مدارس و سرگروه های کتاب انسان و محیط زیست نیز در بهمن ماه امسال برگزار شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز اضافه کرد: برگزاری موفق این دوره ها باعث شده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز درخواست برگزاری دوره دوم مدیریت سبز برای ارزیابان دستگاه های اجرایی را به این اداره کل ارایه کند.
حکیمی در پایان با اشاره به همکاری این اداره کل با شهرداری کرج در برگزاری اولین همایش مدیریت سبز کودک و زندگی سبز در 6 دی ماه، گفت: رسیدن به اهداف مدیریت سبز علاوه بر آموزش نیاز به نظارت و اجرا دارد لذا بر اساس قانون از آنجا که نظارت بر عملکرد مدیریت سبز دستگاه ها بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست است مقرر است با برنامه ریزی های لازم از تمام دستگاه ها بازدید به عمل آید.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.