محمد حسین وطنی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به پیش بینی ریزش برف و پیشگیری از حوادث و اختلال در رفت و آمد خودروها نیروهای امدادی در پایگاه های مختلف هلال احمر این استان مستقر شدند.
وی خاطرنشان کرد: امدادگران در 16 پایگاه امداد و نجات بین شهری و مراکز شعب به صورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی شده اند.
وی گفت: به این منظور تیم های امداد و نجات ، کوهستان و سیلاب برای هرگونه حوادث احتمالی و کمک به آسیب دیدگان در پایگاه های استان البرز استقرار دارند.
وطنی از عموم مردم خواست در صورت نیاز امدادی با سامانه 112 تماس حاصل نمایند.
مدیر کل بحران مدیریت استانداری البرز نیز اعلام کرده که با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر وورد سامانه بارشی ، دستگاه های امدادی باید آمادگی خود را حفظ کنند.
مهدی مهرور افزود: بر این اساس فرمانداران ، بخشداران و شورای مدیریت بحران در استان و شهرستان ها باید در آماده باش کامل باشند و پیش بینی اسکان موقت برای مسافران ضروری است.
وی ادامه داد: این سامانه سرد بارشی از صبح پنجشنبه ششم دی ماه تا عصر جمعه هفتم دی ماه وارد استان می شود که پیامد آن آسمانی ابری و مه آلود، وزش باد ، بارش باران و برف در پاره ای از نقاط شهری استان و نیز ارتفاعات طالقان ، دیزین و جاده چالوس با شدت بیشتر و بصورت بارش برف خواهد بود.
وی افزود: اعضای شورای هماهنگی شهرستان ها به منظور مقابله با جاری شدن سیل، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی آمادگی خود را حفظ کنند.
مهرور گفت: انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه های محلی (استانی و شهرستانی) ، مسئولان محلی برای ساکنان مناطق تحت تاثیر بویژه کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه ها ضروری است.
وی بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه ها، مکانهای مرتفع و تپه ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه های آبی و همچنین خوداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوهها تاکید کرد.
استان البرز دارای یک هزار و 450 کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی ، فرعی و روستایی است و 18 درصد ترافیک کشور در این استان است.
2098/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.